خبرهای تازه

نامزدان معترض مجلس نمایندگان خواهان ابطال آرای سه ولایت شدند

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۲, ۱۴۰۱)

شماری از نامزدان معترض انتخابات مجلس نمایندگان ولایت‌های کنر، سرپل و بدخشان خواهان بررسی دوباره آرای این ولایت‌ها از سوی کمیسیون مستقل شکایات انتخاباتی شدند.

این نامزدان در برابر درب کمیسیون شکایات انتخاباتی اعتراضات برپا کرده و خواهان ابطال آرای این ولایت ها گردیدند، همچنان آنان تاکید به بررسی مجدد نتایج انتخابات مجلس نمایندگان دارند.

اسدالله ایوبی، نامزد معترض از ولایت سرپل درین مورد می‌گوید: “نام ما در لیست اول بود اما در نتایج نهایی هم کمیسیون انتخابات و هم از کمیسیون شکایات تقلب کردن به جای نام ما کسی دیگری را درج کردن.”

با این حال این معترضان تاکید دارند که اگر به خواست‌های شان رسیده گی نشود دست به اعتراض‌های گسترده خواهند زد.

محمد اسلام یفتلی، نامزد معترض دیگر از ولایت بدخشان اظهار می‌دارد: “اگر اسنادها دوباره بررسی نشود در برابر کمیسیون شکایات خیمه میزنیم جای نمیرویم تا که به خواست ما رسیدگی نشود.”

از سویی هم کمیسیون رسیده‌گی به شکایت‌های انتخاباتی می‌گوید که نتایج اعلام شده نهایی است و نیاز به بررسی دوباره ندارد.

علی رضا روحانی، دبیر این کمیسیون می‌گوید: “طبیعتاٌ که ممکن است، که این  نتایج برای شان قناعت کننده نباشد اما قانون گفته است که این فیصله قانونی و قطعی است.”

این در حالی‌ست که براساس نتایج اعلام شده، اکثریت نمایندگان پارلمان جدید از چهره‌های تازه هستند که برای اولین بار به مجلس راه پیداه کرده اند. همچنان شمار کمی از فرزندان رهبران سیاسی آرای لازم برای راه‌یابی به پارلمان را کسب کرده‌اند از طرف دیگر برخی از مشهورترین چهره‌های منتقد حکومت کشور در پارلمان از راه‌یابی باز مانده‌اند.

Trending

خروج از نسخه موبایل