1393انتخابات

نامزدان پیشتاز انتخابات کنار آمدن برای نرفتن به دور دوم انتخابات را رد کرده اند

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

داکترعبدالله عبدالله نامزد انتخابات ریاست جمهوری افغانستان کنار آمدن برای نرفتن انتخابات به دور دوم را رد کرده و گفته که در مطابقت با احکام قانون آماده است تا به دور دوم انتخابات برود.

عبدالله عبدالله نامزد ریاست جمهوری افغانستان گفت:” اگر مطابق با حکم قانون و طرزالعمل قانونی باشد ما برای رفتن به دور دوم انتخابات آماده استیم”.

عبدالله پیشتازی اش در نتایج اولیه را شگفت آور نمی داند و می افزاید که توقع برتری بزرگتر را داشته است.

عبدالله عبدالله نامزد انتخابات ریاست جمهوری افغانستان گفت:” در صدر بودن را ما انتظار داشتیم. این تعجب آور نیست. شاید ما انتظار پیشتازی بزرگتر را داشتیم، اما هنوز نیم راه است و ما در حال نظارت بر بقیه روند هستیم و امیدوارم بقیه مراحل با توجه به قانون، آزاد، عادلانه و شفاف پیش برود”.

از سوی هم آقای عبدالله گفته است که با زلمی رسول که در درجه سوم آرای قسمی قرار دارد، صحبت کرده است. این احتمال وجود دارد که در صورت رفتن انتخابات به دور دوم، آنها در مقابل اشرف غنی، به هم دیگر بپیوندند.

گفته میشود که اشرف غنی احمدزی که نیز در ردیف دوم و پیشتاز در نتایج قسمی انتخابات قرار دارد از کنار آمدن باهم را رد کرده است.

دور اول انتخابات افغانستان بیش از یک میلیارد دالر هزینه برداشت، اما از همین حال، شک شکه های رفتن انتخابات به دور دوم و چالش های همراه آن از نگرانی های امنیتی تا اشتراک پایین مردم و مصارف آن، سر زبانهاست.

در همین حال برخی نامزدان ریاست جمهوری هشدار داده اند که حکومت تلاش دارد، که نتایج انتخابات را به نفع نامزد مشخص تغییر دهد. این نامزدان تاخیر در اعلام نتایج ابتدایی انتخابات را نگران کننده خوانده گفته اند در صورتی که آرای سیاه از میان آرای پاک جدا ساخته نشود، نتایج نهایی انتخابات جنجال برانگیز خواهد بود.

تا کنون دو بار نتایج قسمی انتخابات ریاست جمهوری اعلام شده و عبدالله عبدالله و اشرف غنی احمد زی از پیشتازان این روند بوده اند. بر اساس قانون ، نتایج ابتدایی انتخابات باید در چهارم ثور و نتیجه نهایی در 24 ثور اعلام شود.

Trending

خروج از نسخه موبایل