اخبار ویژه

نامه سرگشاده زنان افغان به رهبران زن در جهان

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

زنان افغان از رهبران زن در جهان خواسته اند كه در كنار آنان بایستند و از حقوق زنان در افغانستان محافظت كنند.

 شبکه زنان افغان در یک نامه سرگشاده به رهبران زن در جهان گفتند، ” ما این نامه را می نویسیم چون نگران هستیم.”

آنها در این نامه گفتند، “تا حالا این گفتگو ها نمایشی از افراد قدرتمند بوده است و بیشتر آنهایی حرف می زنند که هم وطنان ما را کشته اند.”

این زنان اظهار کردند که می ترسند حقوق و آزادی هایشان در معرض به خطر بیافتد و چنانچه مذاکرات رهبری می شود بی احترامی برای آزادی و حقوق زنان را نشان می دهد‌.

در این نامه آمده است، “ما می ترسیم که دستاوردهای ما به خطر بیفتد و فقط برای یک راه حل کوتاه مدت در میان این مردان قدرتمند فرسوده شده و از بین بروند، ما نگران فشار های افراد دخیل در این روند هستیم.”

با اشاره به اینکه چیزهای ساده ای که زنان در سرتاسر جهان خیلی مورد توجه قرار می نمی دهند، با وجود تلاش بسیار زیاد در طی ۱۹ سال گذشته، برای بدست آوردن آن، زنان افغان از چنین چیزها یا محروم اند و یا هم از دست می دهند.

 از جمله مسایل، داشتن حق درآمد و فراهم کردن برای خانواده هایشان “همه روزه کارهای کوچکی مانند ترک خانه بدون ترس از تلافی کردن آن، قدم زدن در پارک و خندیدن با یک دوست در محضر عام”  می باشد.

آنها در نامه اعلام كردند : “اینها موارد اساسی هستند كه ما نگرانیم که مبادا آنرا دوباره از دست بدهیم.  ما نمی توانیم آنچه را به کمک شما به دست آورده ایم از دست بدهیم.”

زنان افغان گفته اند که آنها می دانند که مسیری طولانی را برای دستیابی به برابری برای زنان در افغانستان دارند. “اما ما، زنان افغان نمی توانیم به عقب برگردیم. ما به مبارزه خود ادامه خواهیم داد و از حقوق خود و فرزندانان مان دفاع خواهیم کرد.”

در نامه ای که به رهبران زن در جهان نوشته شده، آمده است که زنان افغانستان نیاز به حمایت این رهبران دارند، “بخصوص آنها که موقعیت شان بر آینده افغانستان تاثیر گذار است.”

در نامه آمده است: “ما امیدواریم كه كشورهای شما در اتخاذ تصمیم های خویش برای افغانستان به خواست ما به عنوان انسانهای برابر احترام بگذارید.”

نامه افزوده است: “ما امیدواریم که شما برای خواست ما به یک صلح عادلانه ، فراگیرو پایدار اقدام کنید. ما امیدواریم که شما در کنار ما و برای حقوق زنان و یک صلح پایدار در افغانستان باشید.”

 زنان افغان تاکید ورزیده اند: “یقین داریم كه شما به عنوان رهبران زن می خواهید با ما در خواست صلح پایدار و حقوق برابر برای همه، هم‌نوا باشید.”

Trending

خروج از نسخه موبایل