خبرهای تازه

نبیل: جامعه جهانی نباید برای مشروعیت بخشیدن به «تقلب» تلاش کند

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

رحمت الله نبیل، رهبر دسته انتخاباتی «امنیت و عدالت» و از نامزدان ریاست جمهوری سه عضو کمیسیون انتخابات را به «اعتبار بخشیدن به آرای ناپاک» متهم می‌کند.

آقای نبیل امروز(دوشنبه، ۲۰ عقرب) در یک نشست خبری گفت که سه عضو کمیسیون با دلایل مختلف روند بازشماری آرا را آغاز کرده و بالای دو عضو دیگر این کمیسیون نیز فشارهای زیاد آورده شده تا آن‌ها نیز تن به بازشماری بخشی از آرا، داده اند.

پس از بحرانی شدن انتخابات، جامعه جهانی به ویژه دفتر سیاسی سازمان ملل در کابل و ایالات متحده امریکا در برابر این روند خاموشی اختیار کرده اند. در همین حال آقای نبیل به سازمان ملل و جامعه جهانی هشدار می‌دهد که برای مشروعیت بخشیدن تقلب در انتخابات، تلاش نورزند.

رحمت الله نبیل میگوید: “تقاضای من از جامعه‌ی بین المللی چه یوناما و چه کشورهای دیگر این است که به هیچ صورت، هیچ کس تلاش نکند که تقلب را مشروعیت بدهد.”

رحمت الله نبیل، دسته انتخاباتی «دولت‌ساز» را به طرح ریزی معامله با طالبان روی انتخابات، تلاش برای اعتبار بخشیدن آرای ناپاک و منبع اصلی سازماندهی تقلب، متهم می‌کند.

آقای نبیل می‌افزاید: “تمام تلاش خود را کردند که با طالب وارد معامله شوند، بخاطر بقای چند نفر، نه بخاطر بقای جمهوریت.”

اما رضوان مراد سخنگوی تیم «دولت ساز» در پاسخ به این اتهام‌ها میگوید که خود این دسته های انتخاباتی “کمیسیون انتخابات را قبول ندارند و فرمایشات می‌دهند.”

این در حالی است که به جز تیم «دولت ساز» دسته‌های انتخاباتی دیگر باور دارند که کمیسیون بر خلاف قانون در پی اعتبار بخشیدن به آرای غیربایومتریکی است.

Trending

خروج از نسخه موبایل