اخبار ساحوی

نبیل: طالبان در پی قدرت و حاکمیت امارت اسلامی هستند

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

رحمت‌الله نبیل، یکی از نامزدان انتخابات ریاست جمهوری و رییس پیشین امنیت ملی، طی یک کنفرانس مطبوعاتی می گوید که طالبان به انتخابات و دموکراسی باور ندارند و نباید حکوت قربانی گفته های این گروه شود.

آقای نبیل رأی‌زنی های زلمی خلیلزاد، فرستادۀ ویژۀ آمریکا برای صلح افغانستان، و سیاسیون با گروه طالبان را اشتباه دانسته و مشروعیت دادن به این گروه می داند.

آقای نبیل می گوید، « طالب تمام قدرت را می‌خواهد. طالب می‌خواهد که امارت اسلامی را در افغانستان داشته باشد و سپس سست عنصرانی را زیر نام تکنوکرات شامل حکومت کند؛ آن‌ها نه انتخابات را می‌خواهند و نه دموکراسی را. خود را فریب ندهیم! یگانه راه حل ایجاد یک اجماع است.»

از سویی هم، عزل و نصب های اخیر در حکومت، مداخله ها در کمیسیون های انتخاباتی، ایجاد دفاتر انتخاباتی، و سفر های غیررسمی یک شمار مقام های حکومتی از نگرانی های دیگر آقای نبیل است که آن را تلاش حکومت برای مهندسی انتخابات میداند.

آقای نبیل می گوید، « حکومت وحدت ملی عملا کار برای مهندسی انتخابات آینده را آغاز کرده و این وضعیت برای ما قابل قبول نیست.»

در همین حال، دسته ی انتخاباتی مشارکت و تغییر در نشستی به مناسبت یادبود از جان باختن جنرال عبدالرازق می گوید: که حکومت برای رسیدن به صلح باید از موقف قوی در روند صلح وارد عمل شود.

شیدا محمد ابدالی، نامزد انتخابات ریاست جمهوری، می گوید، « باید از موضع گیری قوی از داخل افغانستان صحبت شود تا ما در مقابل حرکتی را بشنویم که مردم در افغانستان می خواهند.»

با این همه نگرانی ها مردم انتظار دارند که تلاش های کشور های جهان برای پایان دادن به جنگ افغانستان منجر به صلح و ثبات شود.

Trending

خروج از نسخه موبایل