اخبار ساحوی

نتایج اعضای برحال مجلس نماینده گان هفته آینده اعلام خواهد شد- تابش فروغ

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

تابش فروغ یکی از سخنگویان کمیسیون مستقل انتخابات میگوید:

هرچند بحث در مورد نتایج انتخابات قبلا از سوی این کمیسیون خاتمه یافته اعلام شده، اما اکنون آنان با دل نا خواسته وارد بحث انتخابات شده اند.

حتمی بودن تغییردرفهرست اعضای برحال مجلس نماینده گان، درحالی از سوی کمیسیون مستقل انتخابات مطرح می شود که ائتلاف حمایت از قانون هشدار داده، در صورت وارد آمدن هر گونه تغییری در نتایج نهایی، آنان به اعتراضات گسترده متوسل خواهند شد.

پس از صدرو فرمان رییس جمهورکرزی مبنی بر پایان دادن برجنجال های انتخاباتی، کمیسیون مستقل انتخابات از آوردن  تغییر صد درصدی در ترکیب کنونی مجلس نماینده گان سخن می گوید.

تابش فروغ یکی از سخنگویان این کمیسیون میگوید:

طی هفته روان آنان با ایجاد کمیته ای موضوعات مورد منازعه انتخاباتی را بررسی کرده و به این نتیجه رسیده اند که تغییراتی را در فهرست نتایج نهایی انتخابات پارلمانی سال گذشته، وارد اورند.

هرچند مسوولان درکمیسیون مستقل انتخابات قبلا هرگونه بررسی در مورد نتیجه‌ انتخابات را خلاف قانون و امری محال می دانستند اما سخنگوی این کمیسیون میگوید:

این موضعگیری شان درآن زمان درمورد اظهارات لوی څارنوالی مبنی برابطال نتایج انتخابات صورت گرفته است.

تابش فروغ میگوید:

کمیسیون مستقل انتخابات درجریان هشت ماه پایه داری و حمایت از قانون ثابت ساخت که از طرازالعمل های قانون انتخابات حمایت می کند.

به گفته وی:

هنوز هم هیچگونه الزامی در مورد حکم دادگاه وجود ندارد.

با این حال مجلس نماینده گان، پرونده‌ انتخابات را بسته‌ شده دانسته و باور دارد که هر گونه تغییردرترکیب این مجلس خلاف قانون است.

شماری زیادی از اعضای مجلس نماینده گان از بیستم ماه اسد تا کنون، در تحصن به سر می برند و هشدارداده اند که هرگونه تغییردرترکیب کنونی این مجلس باعث خواهد شد که آنان تحصن و اعتراض شان را به دروازه‌های ارگ ریاست جمهوری ‌کشانند که آنگاه، رییس جمهورافغانستان چاره‌ای جز استعفا نخواهد داشت.

اما نامزدان معترض که در طرف دیگر دعوا هستند، خواهان عملی شدن فیصله‌ دادگاه ویژه انتخاباتی می باشند.

با وجود همه حساسیت ها مبنی براینکه کمیسیون در برابر قرارقضایی ایستاده گی می کند، ولی هنوز

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Trending

خروج از نسخه موبایل