Connect with us

انتخابات ۹۸

نتایج نهایی انتخابات تا پایان هفته جاری اعلام خواهد شد

منتشر شده

در

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

یک عضو کمیسیون مستقل انتخابات می گوید که مسایل سیاسی بالای روند فنی و حقوقی انتخابات برای اعلام نتایج نهایی تاثیری نخواهد گذاشت.

تفتیش ویژه حدود ۳۰۰ هزار رای جنجالی در دفتر مرکزی کمیسیون مستقل انتخابات پایان یافته است و پس از تکمیل بازشماری آرای ۹ ولایت گزارش فنی آن به رهبری کمیسیون مستقل انتخابات تسلیم خواهد شد.

رییس دبیر خانه کمیسیون مستقل انتخابات می گوید که پس از آن که برگه های نتایج بازشماری مجدد ۲۹۸ محل در ۹ ولایت در دفتر مرکزی کمیسیون مستقل انتخابات رسید؛ تطبیق آن در سیستم مرکزی آغاز خواهد شد.

حبیب الرحمان ننگ رییس دبیر خانه کمیسیون مستقل انتخابات میگوید: “زمانی که تطبیقات پایان یابد، ما بر اساس قانون مکلف ایم که گزارش آن را به هیت اداری کمیسیون تحویل دهیم و تصمیم نهایی هم مربوط آنان است.”

اعضای کمیسیون مستقل انتخابات پس از بررسی گزارش فنی تاکید می کند که سه تا چهار روز دیگر نتایج نهایی انتخابات ریاست جمهوری اعلام خواهد شد.

حنبف دانشیار عضو کمیسیون مستقل انتخابات “مسایل سیاسی، موضوعات سیاسی اصلا تاثیری در کار انتخابات نخواهد گذاشت. انتخابات یک پروسه حقوقی و تخنیکی است و مسوولیت ما پیشبرد این پروسه است.”

اما دسته انتخاباتی «ثبات و همگرایی» به رهبری عبدالله عبدالله به کمیسیون مستقل انتخابات هشدار می دهد که رای تقلبی مشروعیت ندارد و مورد قبول آنان نخواهد بود.

عبدالله عبدالله رییس اجرایی میگوید: “فقط نتیجه مشروع انتخابات برای ما قابل قبول خواهد بود و هیچ نتیجه ای که در آن مشروعیت و شفافیت نباشد برای ما قابل قبول نیست.”

در دو روز بازشماری مجدد ۲۹۸ محل رای دهی و تفتیش ویژه بیش از ۱۰۲ هزار رای خارج زمان و ۱۳۷ هزار رای مشکوک ناظران دسته انتخاباتی «ثبات و همگرایی» و دیگر دسته های انتخاباتی حضور نداشته اند.

انتخابات ۹۸

توافق‌نامه سیاسی میان اشرف غنی و عبدالله عبدالله

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

Continue Reading

انتخابات ۹۸

واکنش‌ها به توافق سیاسی غنی و عبدالله

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

Continue Reading

انتخابات ۹۸

توافق سیاسی میان غنی و عبدالله

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

Continue Reading

Trending

Copyright © 2022 Ariana News. All rights reserved!