اخبار ساحوی

نخستین ماهواره افغانستان آغاز به فعالیت کرد

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

وزیر مخابرات و تکنالوژی در مراسم افتتاح ماهواره”افغان ست یک” از آغاز فعالیت نخستین ماهواره افغانستان خبر داد.

گفت شده که این ماهواره هفت سال کارایی میداشته باشد و سالانه افغانستان پانزده میلیون دالر امریکایی درآمد خواهد داشت.

آقای سنگین گفت:” تاجای که ما معلومات داریم این ماهواره مادل دوازده (مانپاندر) ظرفیت فعال دارد و مطابق به بررسی اداره ما، تمام ضرورت های عاجل کشور ما را رفع میسازد”.

امیرزی سنگین وزیر مخابرات و تکنالوژی از دست آورد های دوازده ساله اخیر در بخش های تکنالوژی معلوماتی یاد کرده گفت:” در دوازده سال اخیر، افغانستان در زمینه خدمات موبایل انترنیتی و همچنان رسانه های برقی پیشرفت های چشمگیری داشته است که در حال حاضر به سطح منطقه برابر است”.

به گفته مقام نخست این وزارت ماهواره ها اگثراً برای پانزده سال کارایی می داشته باشند، اما این ماهواره برای هفت سال کار خواهد کرد.

از سوی هم محمد یونس قانونی معاون اول ریاست جمهوری که در این افتتاحیه سخنرانی داشت گفت:” با فعال شدن این ماهواره افغانستان میتواند با کیفیت بلند مناطق آسیا میانه، شرق میانه و جنوب آسیا را پوشش دهد”.

به باور آقای قانونی با وجود آنکه این ماهواره پیشرفت افغانستان و دست آوردهای این کشور را نشان میدهد، اما هنوزهم با توجه به نیازهای بلند مردم و پیشرفت سریع فناوری معاصر، گام‌های است که باید برداشته شود.”

گفته میشود که از دو سال به این سو وزارت مخابرات روی تغییر نشرات تلویزیون ها از سیستم ساده به دیجیتل و همچنان نشرات از طریق ماهواره کار می کرد.

Trending

خروج از نسخه موبایل