خبرهای تازه

نخست وزیر جدید پاکستان بر بهبود روابط میان کشور های منطقه تاکید می کند

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۲, ۱۴۰۱)

عمران خان، نخست وزیر جدید پاکستان در نخستین سخنرانی به مردم اش گفت که پیشرفت ها نیاز به روابط بهتر دارد، از این رو در تلاش داشتن روابط خوب با کشورهای همسایه هستند.

عمران خان گفت: “با رهبران کشور های همسایه گفتگو کرده ام. پاکستان و دیگر کشور ها نیاز به صلح و ثبات دارند. تمام پیشرفت ها نیاز به روابط با کشور ها دارد، پس پاکستان باید روابط خوب با دیگر کشور ها داشته باشد.”

شماری از اعضای کمیسیون روابط خارجی مجلس نماینده گان به این باور اند که پاکستان در پی منافع خود است و تغییر حکومت تاثیر در روابط دو کشور نخواهد داشت.

سید علی کاظمی، عضو کمیسیون روابط خارجی مجلس نماینده گان تصریح کرد: “عمران خان قبل از اینکه نخست وزیر شود، سیاست خوب در رابطه به افغانستان نداشت. ولی از وقتیکه در انتخابات پیروز شده است، بحث صلح امنیت و کمک به مردم افغانستان ره مطرح کرده است. امیدوار هستم در استراتیژی  خود تغییر بیاورد.”

اما برخی دیگر اگاهان سیاست پاکستان را سیاست اعمالی دانسته می گویند: تا زمانیکه منافع پاکستان تغییر نکند روابط آنان نیز با کشور ها تغییرنخواهد کرد.

رحمت الله بیژن پور، آگاه سیاسی افزود: “اگر پاکستان منافع اش دست خوش تغییرات اش شده باشد، مطمئن باشید که جامعه جهانی با جدیت برخورد می کند. مساله افغانستان به اولویت خواهد رفت در آن صورت طبیعتاً نظم سیاسی تعویض خواهد شد.”

پاکستان همسایه جنوبی افغانستان است. در حال حاضر کابل، اسلام آباد را متهم به مداخله و حمایت از گروه های هراس افگن می کند؛ اینکه حکومت جدید پاکستان چی تغییر در روابط دو کشور خواهد داشت گذر زمان پاسخ خواهد داد.

گزارشگر: افسون محمدی

Trending

خروج از نسخه موبایل