خبرهای تازه

نخست وزیر پاکستان به کابل سفر خواهد کرد

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

رسانه‌های پاکستانی گفته اند که نخست وزیر آن کشور از بهر گفت‌و‌گو در مورد روند صلح با مقام های افغان، به کابل سفر خواهد کرد.

یک منبع نزدیک به عمران خان، نخست وزیر پاکستان، گفته است که اسلام آباد آمادۀ هرگونه هم‌کاری برای تأمین صلح در افغانستان است.

اما کاخ ریاست جمهوری می گوید که تا کنون سفر عمران خان به کابل مشخص نشده است.

صدیق صدیقی، سخن‌گوی رییس جمهور، می گوید، «هنوز جزئیاتی را نمی توانیم با شما شریک بسازم. جزئیاتی هنوز وجود ندارد که آن ها چه وقت به افغانستان سفر می کنند و آجندای سفر شان چیست؛ هنوز قبل از وقت است.»

نقش پاکستان در روند صلح افغانستان اثرگذار گفته می شود اما برخی آگاهان می گویند که عمران خان در دیدار اش با دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا، تعهد سپرده که برای صلح افغانستان کمک می کند.

از همین رو به گفتۀ آگاهان، نخست وزیر پاکستان با سفر به کابل می خواهد نشان دهد که به تعهد اش پابند است.

احمد سعیدی، دیپلومات پیشین افغان در پاکستان، می گوید، «نخست وزیر پاکستان تعهدی را که برای دونالد ترامپ کرده به کابل سفر می کند اما بعد از سفر به ترامپ خواهد گفت که آغاز کمپاین های انتخاباتی مانع جدی در روند صلح است. بنابر این کار ما نتیجه نمی دهد.»

هم‌زمان با این، ریاست جمهوری می گوید که قرار است در آیندۀ نزدیک گفت‌وگو های رسمی صلح میان دولت افغانستان و گروه طالبان برگزار شود.

زلمی خلیل‌زاد، فرستادۀ ویژۀ آمریکا برای صلح افغانستان، چند روزی می شود که در کابل است و یک از اهداف اش، شکل دهی هیأت گفت‌و‌گو کننده با طالبان گفته می شود. آقای خلیل‌زاد قرار است در ادامۀ سفر اش به دوحه برود و دور هشتم مذاکرات با طالبان را آغاز کند.

Trending

خروج از نسخه موبایل