رویداد های اخیر

ندیم: متعهد به تأمین حقوق زنان و دختران هستیم

Published

on

(Last Updated On: سنبله ۲۳, ۱۴۰۲)

سرپرست وزارت تحصیلات عالی می‌گوید که تأمین حقوق زنان و دختران به ویژه حق تعلیم و تحصیل آنان از مکلفیت‌های امارت اسلامی است اما فراهم‌شدن زمینه‌های تحصیلی و تعلیمی براساس شریعت اسلامی، زمان نیاز دارد.

ندا محمد ندیم در مصاحبه با تلویزیون ملی گفته است که آنان خلاف شریعت اسلامی تصمیم نمی‌گیرند و به فرمایشات خارجی هم تن نخواهند داد.

به گفته ندیم، در حال حاضر در پوهنتون‌های کشور حدود پنجصد هزار محصل سرگرم تحصیل هستند و حدود ۴۵۰ استاد دوباره به کشور برگشته‌اند.

او تصریح کرده که نصاب تحصیلی بسیاری از رشته‌ها بازنگری شده است و تلاش‌ها برای معیاری‌سازی نظام تحصیلی کشور جریان دارد و میخواهند که استادان را از کشورهای منطقه و همسایه دعوت کنند تا در پوهنتون‌های کشور تدریس کنند.

به گفته او، محصلان افغان در کشور هند با مشکلاتی مواجه هستند و تلاش‌ها برای رفع این مشکلات از سوی وزارت خارجه همچنان جریان دارد.

با این همه، یک سال می‌شود که همواره مقام‌های امارت اسلامی می‌گویند مطابق شریعت اسلامی زمینه تعلیم و تحصیل را برای دختران فراهم می‌سازند اما با گذشت این همه زمان، هنوز طرح اسلامی برای تعلیم و تحصیل تدوین نشده و چشم انداز بازگشایی مکاتب و پوهنتون‌ها به روی دختران روشن نیست.

Trending

خروج از نسخه موبایل