اخبار ساحوی

نزدیک به چهل سرباز ارتش در حمله بر پایگاه نظامی شوراب کشته و زخمی شدند

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۲, ۱۴۰۱)

نزدیک به چهل سرباز ارتش در نتیجه حمله‌ی طالبان بالای پایگاه نظامی شوراب در ولایت هلمند کشته و زخمی شدند.

در این حمله حد اقل بیست مهاجم که لباس‌های نظامی بر تن داشتند، بامداد روز جمعه(۱۰ حوت) بر این پایگاه نظامی در ولسوالی واشیر، هلمند که قول اردوی ۲۱۵میوند نیز در آن قرار دارد یورش بردند.

با این حال، از تلفات نیروهای ارتش در این رویداد آمارهای گوناگون به نشر رسیده است. برخی منابع آمار تلفات نیروهای ارتش در این حملات را بیش از چهل کشته و پنجاه زخمی گفته اند؛ اما، یاسین خان، والی هلمند می‌گوید، در این رویداد سی وهشت سرباز ارتش کشته و زخمی شده اند.

آقای خان بیان می‌دارد: “آخرین اطلاعات که به ما رسیده ۲۰ طالب کشته شده که انتحاری هم است که از پاکستان آماده بودند ۲۲ سرباز ما کشته شده و ۱۶ نفر هم زخمی شده است.”

همزمان با این، گروه طالبان با نشر خبرنامه ای مسوولیت این حمله را به عهده گرفتند اما از تعداد تلفات شان چیزی نگفته اند.

در همین حال، محمد سرور دانش، معاون دوم ریاست جمهوری اظهار می‌دارد که گروه‌های هراس افگن با راه اندازی این حملات در تلاش انحلال نیروهای ارتش استند که برای پیروزی در این آرمان شان موفق نخواهند شد.

آقای دانش می‌گوید: ” دشمنان افغانستان از یک طرف شعارصلح میدهند و از سوی دیگر آرزوی انحلال اردو را دارند و با این حمله تروریستی می خواهند روحیه سربازان را تضعیف نمایند ولی این آرزو را به گور خواهند برد.”

اما، آگاهان نظامی این گونه حمله‌ها را ناشی از ضعف نهادهای کشفی و استخباراتی در نهادهای امنیتی می‌دانند.

عتیق الله امرخیل، یک تن، آگاه نظامی می‌گوید: ” قطعه خواب، قوماندانی خواب و استخبارات خواب، همه شان بی تفاوت، بدون این که بفهمند دشمن مارا می کشند، همین را فکر نکرده و این واقعه می شود.”

اکنون منابع به آریانانیوز می‌گویند، که درگیری میان نیروهای امنیتی و مهماجمان با از پا در آورده شدن  شدن تمامی مهاجمان به  پایان رسیده است.

گفته می‌شود که افزون بر سربازان قول اردوی ۲۱۵ میوند نیروهای ارتش، بخشی از این پایگاه، قرارگاه نیروهای آمریکایی نیز است.

این حمله درست همزمان با شدت تلاش های صلح صورت گرفته است. دیده شود که صلح با طالبان به همچون حملات پایان خواهد داد و یاهم با رسیدن فصل بهار جنگ‌ها در کشور رنگ دیگری به خود خواهد گرفت.

Trending

خروج از نسخه موبایل