اخبار ساحوی

نزدیک به ۳۰۰ داعشی در ننگرهار کشته شدند

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۲, ۱۴۰۱)

در نتیجۀ عملیات نیروهای امنیتی افغان با حمایت هوایی نیروهای خارجی در ولسوالی های اچین و کوت ولایت ننگرهار، نزدیک به ۳۰۰ داعشی کشته شدند.

درگیری میان نیروهای امنیتی افغان و گروه داعش در ولسوالی اچین و کوت ولایت ننگرهار همچنان ادامه دارد.

چرخبال های نیروهای خارجی مراکز داعش را بمبارد کرده و این مراکز را از بین برده است و مسوولان ارتش میگویند، که امکانات برای گروه تروریستی داعش از پاکستان فراهم میشود.

به گفتۀ آنان، در جریان چند روز عملیات در این ولسوالی ها، ۲۸۲ داعشی کشته شده که اجساد برخی آنان هنوزهم در محل درگیری باقی مانده است.

جنرال نور الله قادری، رییس ارکان قول اردوی ۲۰۱ سیلاب میگوید، “.تقریبا ۳۰۰ عضو گروه داعش در عملیات ولسوالی های اچین و کوت کشته شدند که در این میان ۸ تن از رهبران این گروه نیز شامل بودند”

در کنار حملات هوایی، چرخبال های نیروهای ماموریت حمایت قاطع ناتو، درگیری های روبرو نیز جریان دارد که به گفتۀ مسوولان ۵ سرباز ارتش نیز کشته شده است.

بر اساس گزارش ها، به باشندگان محل نیز خسارات و تلفاتی وارد شده است و ده ها منازل مسکونی تخریب شده است اما باشندگان محل از ادامۀ این عملیات خوشحال اند.

محمد غنی، یکتن از باشندگان ولسوالی اچین میگوید، “.ما در جریان این عملیات ها بسیار به عذاب میباشیم، اما امیدوار هستیم تا این تلاش ها نتیجه بدهد”

در این عملیات ها، شماری از ادارات دولتی تخریب شده، آموزش و پرورش در محل به گونۀ کامل متوقف است.

قبل از این نیز در این دو ولسوالی عملیات بر ضد داعش راه اندازی شده بود، اما پس از مدتی به گونۀ نیمه رها شده است.

Trending

خروج از نسخه موبایل