تجارت

نشست‌های مقدماتی کمیته‌های مشترک میان افغانستان و ایران به هدف افزایش تجارت برگزار شد

Published

on

(Last Updated On: جدی ۱۷, ۱۴۰۲)

دفتر معاونیت اقتصادی ریاست الوزراء روز یک‌شنبه (۱۷جدی) گفته است که نشست‌های مقدماتی کمیته‌های مشترک تعیین شده میان افغانستان و ایران دایر و پیرامون انکشاف روابط تجارتی و ترانزیتی دو کشور و از میان برداشتن مشکلات موجوده در این راستا به اساس توافقنامه‌های گفتگو صورت گرفت.

این دفتر افزوده است نشست‌ها که در گمرکات سرحدی دو کشور انجام شد، دو طرف پیرامون افزایش سطح تجارت و ترانزیت توافق نمودند، که معیاد کار از ۸ ساعت به ۱۶ ساعت در گمرکات اسلام قلعه، ابونصر فراهی و نیمروز و سه گمرک سرحدی طرف ایران افزایش یافت.

همچنان در مورد افزایش صادرات و واردات میان دو کشور توافق صورت گرفت تا شمار موترهای باربری روزانه از ۵۵۰ الی۱۲۰۰ ازدیاد یابد.

همچنان به گفته دفتر معاونیت اقتصادی در این نشست‌ها محدودیت بیست روزه موترهای باربری ایرانی به خاک افغانستان نیز برداشته شد.

دو طرف به منظور توسعه تجارت برخی از فیس‌های تعیین شده را نیز ملغا اعلان نمودند.

دفتر معاونیت اقتصادی افزوده است که ایران ۱۰۴ دالر و افغانستان ۵۰۰۰ افغانی فیس خاک پولی را لغوه نمودند.

این درحالی است که هدف این نشست‌ها تعقیب توافقنامه‌های است که چندی پیش ملا عبدالغنی برادر، طی سفر خود به ایران با مسؤلین امور آن کشور انجام داده بود. حین سفر معاون اقتصادی ریاست الوزراء به ایران به منظور افزایش سطح تجارت و ترانزیت میان دو کشور برخی از توافقنامه‌ها به امضاء رسیده بود و جهت تعقیب آن بر گماشتن کمیته‌های مشترک توافق صورت گرفته بود.

Trending

خروج از نسخه موبایل