اخبار ساحوی

نشست بروکسل حضور نیروهای نظامی ناتو را پس از 2014 در افغانستان مشخص خواهد ساخت

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

فرماندهی ناتو در کابل میگوید که وزیران دفاع کشور های عضو ناتو قرار است در بروکسل گردهم آیند تا ادامه حضور نظامی شان پس از 2014 را در افغانستان مشخص سازند.

گفته میشود که تا اکنون در مورد ادامه حضور نظامی نیروهای ناتو پس از 2014 در افغانستان به صورت مشخص تصمیم گیری نشده است.

دامنیک میدلی  سخنگوی ملکی ناتو در افغانستان گفت :” برنامه و طرح ما در مورد ادامه حضور پس از 2014 میلادی در افغانستان، روی کار است. ناتو پس از زمانبندی خروج نقش متفاوتری را در افغانستان خواهد داشت. تا شش هفته دیگر وزیران دفاع کشورهای عضو ناتو در بروکسل گردهم خواهند آمد تا در مورد ادامه حضور شان، گفتگو کنند.”

آمادگی طالبان در زمستان برای انجام حملات بهاری یکی از روش های نبرد طالبان در برابر نیرو های افغان و خارجی دانسته شده است. آیسف برای جلوگیری از آمادگی احتمالی طالبان برای آغاز حملات بهاری گفت: “طالبان دیگر توان نبرد رو یا روی با 450  هزار نیروی افغان و خارجی را در افغانستان نخواهند داشت”.

کونتر گتز سخنگوی نیروهای آیسف  گفت:” در جریان ماه های زمستان که شورشیان دو باره یکجا میشوند و به گفته خود شان منتظر فصل نبرد شان در بهار میباشند، میخواهم یک مساله را روشن سازم که آیسف و نیروهای افغان هیچگونه وقفه عملیاتی ندارند ، در جریان این ماه ها ما به فشار های خویش بالای طالبان ادامه خواهیم داد”.

فرماندهی ناتو در حالی از ادامه حضور نظامی در افغانستان سخن میزند که ادامه ی حملات خودی به یکی از نگرانی های عمده نیروهای بین المللی در افغانستان مبدل شده است. همزمان با این ناتو و آیسف میگویند : ادامه این حملات تاثیری بر ماموریت شان نخواهد گذاشت.

این در حالیست که دوشنبه شب در حمله یک مرد با لباس اردوی ملی افغان، یک سرباز بریتانیایی  در هلمند جان داد که با کشته شدن این سرباز، آمار تلفات نیروهای خارجی از ناحیه حملات خودی به 61 تن رسید.

Trending

خروج از نسخه موبایل