اخبار ساحوی

نشست سه جانبه در انقره فرصتی برای راه های حل بحران افغانستان

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

برگزاری نشست سه جانبه میان افغانستان، پاکستان و ترکیه با دیدگاه های متفاوت در افغانستان رو به ور شده.

برخی از آگاهان برگزاری این نشست ها را برای بیرون رفت از مشکلات افغانستان موثر میدانند، اما می گویند: در وضعیت کنونی با توجه به دغدغه  های که از موثریت این نشست ها ابراز میشود بیشترین نفع را پاکستان میبرد.

همزمان با این نگرانی شماری از کشور های جهان به ویژه ترکیه در چند سال گذشته اسلام آباد و کابل را به میز مذاکره خوانده است تا راهی برای حل بحران افغانستان جستجو شود.

گفته میشود که در پیوند به این نشست میتوان از نشست های که به محور این موضع قبلاً هم در گوشه و کنار جهان برگزار شده بود اشاره کرد.

نشست سه جانبه مقام های افغانستان، پاکستان و بریتانیا در نیویارک

نشست سه جانبه افغانستان، پاکستان و هند در شهر هرات

نشست سه جانبه افغانستان،پاکستان و امریکا در اسلام آباد

نشست سه جانبه ترکیه، افغانستان و پاکستان در کابل ، ترکیه و اسلام آباد

نشست سه جانبه افغانستان، چین و پاکستان

نشست سه جانبه با حضور نخست وزیر بریتانیا در کابل

نشست سه جانبه افغانستان، پاکستان و ناتو در کابل

وحید مژده آگاه امور سیاسی در رابطه به این نشست گفت: آیا خوشبینی های حکومت افغانستان از نرمش سیاست پاکستان در قبال افغانستان که در همین اواخر صورت گرفته میتواند پیامد حاضر کردن طالبان را به میز مذاکره داشته باشد؟ سوالیست که بعد از ختم نشست انقره گذشت زمان و تعهدات رهبران این نشست به آن جواب خواهد گفت.

با این حال نخست وزیر پاکستان تعهد کرده است که اسلام آباد با کابل در بیرون رفت از مشکل هراس افگنی و مبارزه با تروریزم همکار خواهد بود.

راجا پرویز اشرف نخست وزیر پاکستان گفت” من می خواهم که نسل های آینده افغانستان و پاکستان در صلح با هم زندگی کنند ، ما خواستار روابط بهتر با کابل هستیم.

نشست سه جانبه افغانستان ، پاکستان و ترکیه برای یافتن راه های حل بحران افغانستان در حالی در انقره برگزار شده است که مقام های ملی و بین المللی، بدون همکاری پاکستان دستیابی به صلح سر تاسری در افغانستان را نا ممکن میدانند.

Trending

خروج از نسخه موبایل