خبرهای تازه

نشست سه جانبه علما در اندونیزیا با صدور قطعنامه ای پایان یافت

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۲, ۱۴۰۱)

نشست سه جانبه صلح میان عالمان دینی افغانستان، پاکستان و اندونیزیا با صدور یک علامیه پایان یافت. 

در این اعلامیه روی مبارزه جدی علیه افراطیت تمرکز شده و عالمان نیز اشاره کردند که شرایط صلح در افغانستان آماده شده و از طرف های درگیر جنگ خواستند که مذاکرات مستقیم را با دولت افغانستان آغاز کنند. 

برخلاف انتظار، پاکستان هم امروز یک موقف روشن بر ضد گروهای جنگ طلب به ویژه طالبان گرفت.  

قبله ایاز ، رییس شورای نظریاتی پاکستان بیان کرد: “پیام اساسی اسلام مبنی بر صلح، ترحم و مهربانی است. به همین منظور ما از تمام ابتکارات و پیام های صادر شده از جانب جهان اسلام حمایت می کنیم که بر صلح و اخوت اسلامی پافشاری کرده و خشونت و هراس افگنی را نکوهش کرده است.”

جامعه دینی اسلام آباد هراس افگنی و انجام حملات انتحاری که بیشتر از سوی طالبان انجام میشود را یک عمل خلاف اصول اسلامی خواند. 

اندونیزیا که میزبان اصلی نشست عالمان دینی برای مذاکرات صلح افعانستان با طالبان بود اظهار داشت که شرایط آشتی در افغانستان آماده شده و طرف های جنگ باید رو در رو با هم برای مذاکره بنشینند.

جگوویدودو، رییس جمهوری اندونزیا تصریح نمود: “حمایت اندونزی همواره برای صلح افغانستان وجود دارد. شک نکنید که علما برای صلح نقش اساسی دارد و این عالمان است که صلح را در جامعه می آوردند. لطفا عالمان افغانستان، اندونزی و پاکستان بیایید و خدا را خشنود بسازیم. برای افعانستان یک تصمیم درست بگیریم رمضان آمدنیست و باید این را درک کنیم.”

در این نشست همچنان از سران طالبان دعوت شده بود؛ اما به گفته یک منبع، اعضای این گروه درقطر دعوت صلح جویانه اندونزیا را نپذیرفته اند.  

Trending

خروج از نسخه موبایل