اخبار ساحوی

نمایشگاه تکنالوجی و مخابرات در کابل گشایش یافت

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

یک نمایشگاه سه روزه زیر نام تکنالوجی و مخابرات، امروز(سه شنبه، ۱۲ سنبله) در کابل گشایش یافت.

در این نمایشگاه افزون بر شرکت‌های مخابراتی داخلی شمار از شرکت‌های مخابراتی کشور ایران نیز تولیدات خود را به نمایش گذاشته اند.

در همین حال، اداره تنظیم خدمات مخابراتی می‌گوید که در بخش مخابرات برای سرمایه‌گذاری فرصت‌های خوبی در کشور مهیا است.

بر اساس معلومات اداره تنظیم خدمات مخابراتی در بخش خدمات مخابراتی سرمایه‌گذاری‌های زیادی صورت گرفته و در بخش فایبر نوری ۶۰ شرکت دیگر جواز گرفته اند.

محمد رضا جعفری، معاون اداره تنظیم خدمات مخابراتی، می‌گوید: “در افغانستان همان‌طوریکه اطلاع دارید پنج شرکت مخابراتی داریم که به سطح ملی خدمات عرضه می‌کنند و در سطح شرکت های آی اس بی هم شرکت های زیادی جواز فعالیت دارند و سطح بیش از ۶۰ جواز عرضه شده و این شرکت‌ها خدمات به شهروندان عرضه می‌کنند.  این شرکت‌ها بیشتر از ۲۰ میلیون مشتری وجود دارد که از خدمات مخابرات استفاده می‌کنند.”

با این حال، محمد رضا بهرامی، سفیر ایران در افغانستان که در مراسم گشایش این نمایشگاه سخن می‌گفت، افزود که ظرفیت‌های خوبی در هردو کشور وجود دارد که برای رشد روابط از آن‌ها باید استفاده شود. 

آقای بهرامی، اظهار میدارد:” این نمایشگاه یک نقطه آغاز باشد و ما شاهد این باشیم که استمرار این قبیل تعاملات در قالب های مختلف را هم در افغانستان و هم در ایران به ویژه بخش های خصوصی دوطرف شاهد باشیم.”

از سویی هم، مسئولان شماری از شرکت‌های که در این نمایشگاه شرکت کرده اند می‌گویند که برگزاری این چنین نمایشگاه‌ها سرمایه‌گذاری در کشور را افزایش می‌دهد.

با این همه، بر اساس معلومات وزارت مخابرات در بخش تکنالوژی معلوماتی و فایبرنوری بیش از ۲ میلیارد دالر در کشور سرمایه‌گذاری شده است. 

گزارشگر: ادریس قادری

Trending

خروج از نسخه موبایل