اخبار ساحوی

نمایشگاه ” صد سال مطبوعات” در هرات برگزار شد

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

بزرگترین نمایشگاه مطبوعاتی، تحت عنوان “صد سال مطبوعات” روز سه شنبه (29 اسد) در شهر هرات گشایش یافت.

در این نمایشگاه نشریات چاپی اعم از روزنامه ها، هفته نامه ها، ماه نامه ها و گاهنامه ها از دوره های شاهی تا جمهوری های دموکراتیک خلق، دوران مجاهدین، طالبان و دوره جدید به نمایش گذاشته شده اند.

نوراحمد کریمی برگزارکننده‌ی نمایش‌گاه “صد سال با مطبوعات” در هرات، می گوید که دراین نمایشگاه حدود سه صد عنوان از نشریات هرات، صد عنوان از نشریات دوران مجاهدین و بیش از 75 نشریه دیگر از مهاجران می باشند.

با پیشینه ترین نشریه ای که در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شده، روزنامه اتفاق اسلام است که برای نخستین بار در سال 1299 به مدیریت عبدالله قانع هروی منتشر شده است. این روزنامه از معدود روزنامه های است که از زمان آغاز انتشار تاکنون بدون وقفه منتشر شده است.

در این نمایشگاه هم چنان عکس های کسانی که از گذشته تاکنون مسئولیت رسانه های چاپی در هرات را به عهده داشته اند، نیز به نمایش گذاشته شده بود.

بازدیدکننده‌گان از این نمایش‌گاه می‌گویند، می‌توان در این نمایش‌گاه با پیشینه‌ی رسانه‌های چاپی به‌خوبی آشنا شد؛ پیشینه‌یی که کم‌تر کسی به آن ارزش می‌دهد.

نمایش‌گاه صد سال با مطبوعات در هرات، در حالی برگزار می‌شود که همواره رسانه‌های چاپی با چالش‌های بسیاری رو به رو بود ه اند.

هرات با این پیشینه‌اش تنها یک روزنامه دارد که آن‌هم دولتی‌ است و دیدگاه‌های دولت در آن بازتاب می‌یابد.

کمتررسانه ی خصوصی در این ولایت را می توان سراغ گرفت که از آغاز کار، نشراتش بلا وقفه ادامه یافته باشد.

دشواری‌های اقتصادی و نبود برنامه‌ریزی درست، از جمله بزرگ‌ترین چالش‌ها در زمینه رسانه های چاپی به‌شمار می‌رود.

Trending

خروج از نسخه موبایل