خبرهای تازه

نماینده انگلستان در ناتو خواستار اعزام نیروی بیشتر به افغانستان شد

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۲, ۱۴۰۱)

نماینده انگلستان در ناتو می گوید که برای افزایش ظرفیت دفاعی در افغانستان به نیروهای بیشتر نیاز است.

سارا مکنتاش، سفیر انگلستان در ناتو که در نشستی در مرکز مطبوعاتی وزارت خارجه امریکا گفته که “من از همکاران ناتو خود می خواهم که برای بالا بردن ظرفیت دفاعی بیشتر در افغانستان نیروهای بیشتر بفرستند.”

وی افزوده: “ما می فهمیم که امنیت ما وابسته به امنیت منطقه و جهان است و برای امن نگهداشتن مردم ما در جهان سرمایه گذاری امنیتی کنیم.”

از سوی هم، نماینده ایالات متحده در این سازمان می گوید که ناتو در آموزش، مشوره دهی و حمایت از نیروهای افغانستان برای روند صلح آن کشور پیشرفت داشته است.

کی بیلی هاچینسن، سفیر ایالات متحده در ناتو افزوده که “من دوبار از زمان که به عنوان سفیر آمریکا در ناتو بودیم به افغانستان رفتیم و من واقعن پیشرفت قوی از ماموریت ناتو در این کشور دیدیم. ماموریت و هدف مشترک ما در افغانستان مبارزه با هراس افگنی است.”

خانم هاچینسن تاکید کرده که تعهد پایدار آمریکا در یک “چتر امنیتی است” که مهمترین و موفق ترین اتحاد امنیتی در تاریخ جهان بوده است.

این در حالی است که پیش از این نماینده دایمی آمریکا در ناتو گفته بود که پاکستان باید در ختم فعالیت های مخرب طالبان با ایالات متحده و ناتو همکاری کند.

گزارشگر: نورالله بابکرخیل

 

Trending

خروج از نسخه موبایل