رویداد های اخیر

نماینده اتحادیه اروپا با سفیر امارات در بروکسل درمورد افغانستان گفتگو کرد

Published

on

(Last Updated On: سنبله ۱۱, ۱۴۰۲)

نماینده ویژه اتحادیه اروپا برای افغانستان می‌گوید با سفیر امارات متحده عربی در بروکسل، وضعیت عمومی افغانستان را به بحث گرفته است.

توماس نیکلاسن در صفحه ایکس اش نگاشته است که با محمد السهلاوی در مورد نیاز برای فرصت‌های آموزشی برای همه، فرصت‌های اقتصادی و مشارکت همه اقشار در حکومت داری صحبت کرده است.

وی افزود: «مشتاق جستجوی فرصت‌ها برای همکاری بیشتر به نفع مردم افغانستان هستم.»

سفارت امارات متحده عربی در بروکسل هم در بیانیه‌ای گفته است که این کشور جهت یافتن راه حل های پایدار و خلاقانه برای حمایت از مردم افغانستان و حقوق زنان با اتحادیه اروپا از نزدیک کار می‌کند.

همزمان با این، گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد برای حقوق بشر افغانستان گفته است که نگرانی‌های زیادی در مورد نقض گسترده حقوق بشری در افغانستان وجود دارد، آنچه که امارت اسلامی همواره رد کرده و مدعی شده که حقوق بشر در افغانستان تأمین است.

ریچارد بنت در صفحه ایکس خود نوشته است که در یک سفر چهار روزه به ترکیه با گروه‌های مختلفی از مردان و زنان افغان مهاجر در ترکیه در مورد وضعیت حقوق بشر در افغانستان صحبت کرده است. آقای بنت افزوده که با مسئولان دولتی ترکیه و سازمان ملل متحد نیز دیدار کرده است.

پیشتر، اتحادیه اروپا پنج تن از مقام‌های ارشد امارت اسلامی را در فهرست تحریم هایش قرار داده بود که در واکنش به این اقدام اتحادیه اروپا امارت اسلامی گفت که این عمل به سود هیچ جهتی نیست و سیاست فشار و زورگویی هم در افغانستان نتیجه نمی‌دهد.

Trending

خروج از نسخه موبایل