رویداد های اخیر

نماینده خاص اتحادیه اروپا مشروعیت جهانی امارت اسلامی را وابسته به مشروعیت داخلی می‌داند

Published

on

(Last Updated On: ثور ۲۴, ۱۴۰۱)

نماینده خاص اتحادیه اروپا مشروعیت جهانی امارت اسلامی را وابسته به مشروعیت داخلی و رضایت مردم افغانستان می‌داند.

توماس نیکلاسن در یک گفتگوی اختصاصی به آریانانیوز می‌گوید؛ امارت اسلامی برای کسب مشروعیت جهانی باید حقوق بشر و حقوق زنان را تأمین و حکومت همه‌شمول را شکل بدهد.

موردیکه از سوی جهان نیز به عنوان خط سرخ برای امارت اسلامی محسوب می‌شوند.

توماس نیکلاسن همچنان می‌گوید، روی باز شدن دوباره مکاتب دخترانه صحبت‌های با مقامات امارت اسلامی صورت گرفته و کار رویش جریان دارد.

توماس نیکلاسن، نماینده خاص اتحادیه اروپا برای افغانستان می‌گوید که:” در کل ما میخواهیم که افغانستان از راهی مثبت طرقی کند و تهدید برای کشورهای دیگر نباشد. مردم افغانستان آینده درخشان داشته باشند. وزمانیکه مردم افغانستان دولت خود را به رسمیت بشناسند از سوی جامعه بین‌الملل نیز به رسمیت شناخته خواهد شد.” 

آقای نیکلاسن همچنان بر ادامه کمک‌های بشردوستانه اتحادیه اروپا تأکید میکند اما از وجود گروه‌های هراس افگن همچون داعش در خاک افغانستان ابراز نگرانی می‌کند.

این مقام اتحادیه اروپا اما تأکید میکند که افغانستان به دلیل جنگ‌های طولانی؛ خشک سالی‌ها و بیماری کرونا نیاز به زمان بیشتر دارد تا به خود کفای برسد.

توماس نیکلاسن، نماینده خاص اتحادیه اروپا برای افغانستان گفت:” بسیاری افغانها حتا غذای کافی برای خوردن ندارند. ما به کمک‌های بشر دوستانه خود در افغانستان ادامه میدهیم. همچنین باید گفت که بحران اقتصادی نیز در افغانستان افزایش یافته است. از سوی دیگر تا جایی وضعیت امنیتی بهتر شده است، اما هنوزم ما نگران بعضی گروها استیم مانند گروه‌های داعش که هفته قبل شاهد عملات مرگبار آنها بودیم.”

نماینده خاص اتحادیه اروپا برای افغانستان همچنان می‌گوید در چند روز اخیر روی موضوعات مختلف با مقام های امارت اسلامی دیدار و گفتگو کرده است.

Trending

خروج از نسخه موبایل