رویداد های اخیر

نماینده چین در نشست شورای امنیت سازمان ملل از جهان خواست با امارت اسلامی تعامل داشته باشد

Published

on

(Last Updated On: حوت ۱۷, ۱۴۰۲)

گنگ شوانگ، نماینده چین در سازمان ملل از جامعه بین‌المللی خواست با «ارتباط صبورانه» با امارت اسلامی، اعتماد امارت اسلامی به جهان خارج را افزایش دهد.

وی همچنان از امارت اسلامی خواست حکومت همه‌شمول تشکیل دهد و از حقوق اساسی همه از جمله زنان و اقلیت‌های قومی محافظت کند.

شوانگ که روز چهارشنبه در نشست شورای امنیت درباره افغانستان صحبت می‌کرد، گفت که ادامه گفتگو با امارت اسلامی ضروری است. با این حال، او تاکید کرد که برای ایجاد شرایط مساعد گفتگو و تعامل باید از پیش فرض‌ها و برنامه‌های تحمیلی بر امارت اسلامی پرهیز شود.

او همچنان گفت که پس از به قدرت رسیدن دوباره امارت اسلامی، وضعیت داخلی افغانستان به طور کلی ثبات پیدا کرده است و از کشورها خواست که عملکرد واقع‌بینانه در برابر امارت اسلامی اتخاذ کنند و در تحریم‌ها تعدیل بیاورند.

شوانگ گفت: «به عنوان یک گام مهم برای اعتمادسازی، شورای امنیت باید اصلاحات به موقع در رژیم تحریم‌ها انجام دهد و معافیت‌ از ممنوعیت سفر برای مقام‌های طالبان ]امارت اسلامی[ را بازگرداند.»

نماینده چین با غیرقانونی خواندن تحریم‌های سازمان ملل خواهان لغو «یکجانبه» این تحریم‌ها و آزادی دارایی‌های افغانستان در بانک‌های امریکا شد.

این نماینده در بخش از صحبت‌هایش خواهان حمایت از امارت اسلامی در مبارزه با تروریسم شد. او با استناد به گزارش سرمنشی سازمان ملل گفت که گروه‌های تروریستی مستقر در افغانستان همچنان فعال اند و امنیت افغانستان و منطقه را تهدید می‌کنند.

او از امات اسلامی خواست با گروه‌های تروریستی به خصوص داعش در افغانستان مبارزه کند.

با این حال،‌ نماینده چین خواهان آن شد که در مواجهه با تروریسم همه طرف‌ها باید «محاسبات جیوپولتیک و تعصب ایدیولوژیک» را کنار بگذارند و از استانداردهای دوگانه در مبارزه با تروریسم کار نگیرند.

نماینده چین در نشست شورای امنیت گفت که به رغم چالش‌های جدی اقتصادی، بیکاری و فقر گسترده در افغانستان، وضعیت داخلی این کشور «به‌طور کلی» با ثبات بوده و اقتصاد افغان‌ها بهتر شده است.

گنگ شوانگ گفت که همکاری اقتصادی با افغانستان باعث کاهش وابستگی مردم این کشور به کمک‌های بین‌المللی می‌شود.او افزود که جامعه بین‌المللی درکنار کمک‌های بشردوستانه به افغانستان، در زمینه‌های کشت جایگزین، پاکسازی ماین، احیای سیستم بانکی و تسهیل تجارت و سرمایه‌گذاری در افغانستان گام بردارد.

Trending

خروج از نسخه موبایل