خبرهای تازه

نمایندگان مجلس خواهان راهبرد زود هنگام در مبارزه با داعش شدند

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۲, ۱۴۰۱)

عبدالرووف ابراهیمی، رییس مجلس نمایندگان از حکومت میخواهد که با تدوین زود هنگام راهبرد مبارزه با داعش مانع مبدل شدن احتمالی افغانستان با سرنوشت سوریه شود.

همه صداها در این جا ضد پاکستانی بوده و قانونگذاران افغان در حمایت از موقف رییس جمهوری برای رد کمک تعهد شده ۵۰۰ میلیون دالری پاکستان در نشست قلب آسیا بر آمده اند اما تلاش داعش برای گسترش نفوذ اش در افغانستان همۀ این اعضا را می آزارد و آنان خواستار تدوین زود هنگام راهبرد اند که بر بنیاد آن نظامیان افغان در سرکوب هستۀ داعشیان و دیگر گروه ها دست باز و دست آورد داشته باشند.

آقای ابراهیمی گفته است: “با تدوین استراتیژی امنیتی باید نگذاریم که افغانستان در سال آینده شبیه سوریه شود.”

تنش ها میان حکومت و قوۀ مقننه بیش از هر زمانی در افغانستان جدی تر شده است و اعضای مجلس نمایندگان میگویند که بی احترامی حکومت به تصمیم این مجلس در زمینۀ سلب صلاحیت شدن ۷ وزیر کابینه سبب خواهد شد که اعضای مجلس نماینده گان هر گز به بودجۀ مالی سال آینده مهر تایید نگذارند.

عبدالرحیم ایوبی، عضو مجلس نمایندگان میگوید: “تا زمانیکه حکومت به فیصلۀ مجلس در زمینۀ سلب صلاحیت شدن وزرا احترام نکند، ما بودجۀ مالی سال آینده را تصویب نخواهیم کرد.”

شماری از قانونگذاران مدعی اند که رییس جمهور غنی بیش از ۵۰۰ مشاور داشته، بیت مال از سوی مقامات دولتی و مشاورین رییس جمهور در حال غارت شدن است و فساد در دستگاه دولتی دلیل اصلی نا امنی و افزایش تلفات نظامیان افغان بوده است.

گزارشگر: فواد ناصری

Trending

خروج از نسخه موبایل