خبرهای تازه

نمایندۀ سازمان ملل در برابر هشدار طالبان واکنش نشان داد

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

تدامیچی یاماموتو، نمایندۀ ویژۀ سازمان ملل متحد برای افغانستان، به روز پنج شنبه، با نشر بیانیه‌ای در واکنش به تهدید رسانه‌های افغانستان از سوی طالبان از آنان خواسته است تا این هشدارشانرا را پس بگیرند.

آقای یاماموتو در این بیانیه هم‌چنان گفته است، « من صریحاً این تهدید را محکوم می‌کنم و خواهان لغو آن هستم، چون کلمات هیچ‌گاهی نباید با خشونت پاسخ داده شوند. تنها چالش قابل قبول در مقابل کلمات، ارائه‌ی استدلال بهتر است.»

او هم‌چنان هشدار طالبان به رسانه ها را «وحشیانه» خوانده و گفته است که کارمندان رسانه ها افراد ملکی اند و بر اساس قوانین بین‌المللی بشردوستانه آنان باید از مورد هدف قرار دادن افراد ملکی خودداری کنند.

آقای یاماموتو افزوده است که آزادی رسانه‌ها در افغانستان با هزینه‌های گزاف به دست آمده و آنان نمی توانند در برابر این هشدار طالبان ساکت باشند.

گروه طالبان به روز دوشنبه هفتۀ گذشته با نشر اعلامیه‌ای به آن‌عده از رسانه هایی که اعلاناتی را که علیه این گروه نشر می کنند، هشدار داد که اگر تا یک هفته دیگر این گونه نشرات شانرا توقف ندهند مورد هدف نظامی این گروه قرار خواهند گرفت.

در همین حال، نهاد حمایت کنندۀ رسانه های آزاد افغنستان (نی)، جان بس، سفیر ایالات متحدۀ آمریکا، و ریاست جمهوری کشور نیز در برابر این تهدید طالبان واکنش نشان دادند.

Trending

خروج از نسخه موبایل