خبرهای تازه

نهادهای ناظر عملکرد کمیسیون شکایات انتخاباتی را پرسش برانگیز می خوانند

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۲, ۱۴۰۱)

مطابق تقویم انتخاباتی رسیدگی به شکایت ها و اعتراض ها از 25 حمل الی اول سرطان از سوی کمیسیون شکایات انتخاباتی رسیدگی می شود.

برخی از نهاد های ناظر از کارکرد کمیسیون شکایات انتخاباتی انتقاد کرده می گویند به شکایت های درج شده مطابق تقویم رسیدگی نمی شود.

محمد یوسف رشید، رییس اجرایی بنیاد انتخابات آزاد و عادلانه افغانستان می گوید: “آگاهی عامه داده نشده، ظرفیت کمیسیون شکایات انتخاباتی به سطح ولایات از لحاظ قوای بشری شکل نگرفته. کمیشنرهای ولایتی یک ماه پیش کار شان را آغاز می کردند که نکردند.”

کمیسیون شکایات انتخاباتی می گوید: از آغاز روند انتخابات تا اکنون به تمام اعتراض ها و شکایت ها رسیدگی صورت گرفته است.

علی رضا روحانی، کمیشنر و سخنگوی کمیسیون شکایات انتخابات می گوید: “برخی مشکلات که در پروسه ثبت نام رای دهندگان مربوط می شود. ربط مستقیم به نحوه عملکرد کمیسیون مستقل انتخابات دارد. زمانیکه پروسه ختم شد مشکلات و تخلفات صورت گرفته مربوط ما می شود.”

در همین حال، معاون مجلس نمایندگان می گوید: حکومت ظرفیت برگزاری انتخابات مجلس نماینده گان و شوراهای ولسوالی ها را ندارد.

همایون همایون، معاون اول مجلس نمایندگان می گوید: “شخص رییس جمهور مخالف انتخابات است و ارگان های امنیتی هم.  ولی متاسفانه که این مملکت صاحب داخلی این کشور را ندارد از بیرون دیکته می شود.”

پیش از این نگرانی ها از عملکرد کمیسیون مستقل انتخابات وجود داشت و اکنون نگرانی در مورد عملکرد کمیسیون شکایت های انتخاباتی نیز با آن افزود که به گفته ی برخی ها بر مشروعیت انتخابات تاثیر گذار است.

گزارشگر: دیانا صمدی

Trending

خروج از نسخه موبایل