اخبار ساحوی

نواز شریف پس از چهار سال فردا به پاکستان بر می‌گردد

Published

on

(Last Updated On: میزان ۲۸, ۱۴۰۲)

نواز شریف، صدر اعظم سه‌ دوره در پاکستان، روز شنبه پس از چهار سال تبعید خودخواسته در لندن، به کشور خود بازمی‌گردد تا قبل از انتخابات سراسری سه ماه بعد برای حزب خود حمایت کسب کند.

به گزارش رویترز، بازگشت شریف در حالی صورت می‌گیرد که رقیب اصلی او، عمران خان، در زندان به سر می برد، اما این سیاستمدار که قبلاً بازیکن کریکت بود، پس از برکناری اش از نخست وزیری در سال ۲۰۲۲ همچنان در سراسر پاکستان محبوبیت دارد.

مایکل کوگلمن، رئیس انستیتوت آسیای جنوبی در مرکز ویلسن، گفت: شریف «در لحظه‌ای که محبوبیت حزب به لطف بانک بزرگ رأی عمران خان ضربه‌های بزرگی خورده است، نیاز به تقویت مجدد پایگاه حمایتی دارد.»

شریف که در کودتای سال ۱۹۹۹ از قدرت برکنار شد، برای اولین بار از زمان عزیمت به لندن در سال ۲۰۱۹ به پاکستان باز می گردد. او پس از مجرم شناخته شدن در دو قضیه فساد مالی، در حال گذراندن حکم ۱۴ سال زندان بود که اجازه یافت برای معالجه به خارج از کشور سفر کند.

این محکومیت‌ها هنوز در پاکستان به قوت خود باقی است، اما محکمه روز پنجشنبه مقامات را از بازداشت شریف تا ۲۴ اکتوبر، یعنی زمانی که قرار است در محکمه حاضر شود، منع کرد. وکیل او گفته است که با محکومیت‌ها مخالفت خواهد کرد.

شریف به دلیل اعتقاداتش نمی تواند دوباره در انتخابات شرکت کند یا مناصب دولتی داشته باشد، با آنکه حزب اش گفته است که او قصد دارد برای بار چهارم صدر اعظم شود.

خان نیز به دلیل محکومیت خود در ماه آگست که درخواست تجدید نظر کرده، از نامزدی در انتخابات منع شده است.

Trending

خروج از نسخه موبایل