1393انتخابات

تا یک یا دو روز دیگر نتایج قسمی انتخابات اعلان خواهد شد- نور

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

کمیسیون مستقل انتخابات میگوید، نود و دو درصد مواد اساس انتخاباتی به دفتر مرکزی کمیسیون انتخابات انتقل یافته و تا اکنون این کمیسیون توانسته اند هفتاد درصد جدول های نتایج رای دهی را وارد سیستم الکترونیکی اتاق جمع آوری آرا کند.

احمد فرشاد صالح گزارش میدهد كه، تا اکنون تمام نتایج برگه های رای و مواد اساس انتخاباتی از ولسوالی ها جمع آوری و به دفتر های ولایتی کمیسون انتخابات انتقال داده شده است، اما تنها از شماری ولسوالی های ولایت پکتیکا باقی مانده است به دنبال این، مواد اساس انتخاباتی از ۲۴ ولایت افغانستان به دفتر مرکزی کمیسيون انتخابات در کابل انتقال یافته و مواد اساس انتخاباتی ولایت های پکتیا، بدخشان، بادغیس، هرات، فراه، زابل، روزگان و غور در حال انتقال به دفتر مرکزی کابل اند و اکنون دیده میشود این کمیسیون آماده اعلام نتایج قسمی انتخابات شده است.

نور محمد نور سخنگوی کمیسیون مستقل انتخابات بر ادامه کار اش در برابرچشم ناظرین ملی و بین المللی خبرمیدهد و میگوید، تا اکنون توانسته است یک رقم درشت این نتایج را وارد سیستم الکترونیکی کند.

این نهاد انتخاباتی میگوید، نباید هیچ نامزد ریاست جمهوری عامل ایجاد بحران شود و مطمین است که هیچگونه بحران خلق نخواهد شد و این کمیسیون تلاش میکند امانت داری و صداقت اش را به نمایش بگذارد.

 

Trending

خروج از نسخه موبایل