اخبار ساحوی

نور می گوید جز تفاهم هیچ قدرتی نمی تواند وی را از مقام ولایت بلخ برکنار کند

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۲, ۱۴۰۱)

عطا محمد نور به دفتر کار مقام ولایت بلخ حاضر شده و گفته است که به جز تفاهم هیچ قدرتی نمی تواند وی را از مقام ولایت بلخ برکنار کند.

آقای نور که در میان هوادارانش امروز (شنبه، ۹ جدی) در ولایت بلخ صحبت می کرد، گفت که تا زمان برآورده شدن خواسته های حزب جمعیت به عنوان والی بلخ خواهد ماند.

وی گفت: “والی بلخ هستم که خدمت تان را بکنم، اگر تفاهم منطقی با رییس و اعضای محترم شورای رهبری جمعیت اسلامی با تبانی و مشوره با ایتلافی های ما [صورت گیرد]، این راه حل است. در غیر آن صورت تا اخر انتخابات [پیشرو ریاست جمهوری] به صفت والی باقی می مانم.”

به باور آقای نور حکومت از نفوذ او و شرکتش در انتخابات آینده هراس دارد.

آقای نور می گوید اجازه نخواهد داد تا بلخ همانند ولایات دیگر ناامن گردد و داعش در آن حضور پیدا کند.

وی اظهار داشت: “داعش که دیروز سر شان حساب نمیشد، امروز سر می برند، دختر های جوان مردم را به نکاح سربازان خود، می آورند. و مردم را جمع می کنند که دوباره نکاح کنید، کلمه بخوانید و مسلمان شوید، آیا ما مقبول کنیم که این وضعیت بر سر مردم ما بیاید؟”

این اظهارات عطا محمد نور، والی برکنار شده بلخ در حالی مطرح میشود که اداره مستقل ارگان های محلی گفته است که موقف حکومت در برابر برکناری عطا محمد نور از سمت ولایت بلخ تغییر نکرده و به زودی والی تازه در این ولایت کار اش را آغاز خواهد کرد.

Trending

خروج از نسخه موبایل