اخبار ساحوی

نيرو هاى خارجى تا ده سال دیگرآماده ی ادامه عملیات اند

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

رسانه های خارجی در گزارشی نوشته اند كه ماموران سی آی ای یا اداره استخبارات مرکزی امریکا و نیروهای ویژه ی این کشور که پس از حملات تروریستی یازدهم سپتمبر نخستین سربازان وارد شده به افغانستان بودند و آخرین سربازانی خواهند بود که این کشور را ترک می کنند.

آیساف برادامه حضورنیروهای بین الملل پس ازسال 2014 ع تاکید کرد و از دولت های حامی شبکه حقانی می خواهد تا پس ازاین کمک های خود را با این شبکه متوقف سازند.

پیش ازاین ناتو نیزشبکه حقانی را بزرگترین تهدید به نیروهای افغان و بین المللی خوانده بود.

درهمین حال رسانه های خارجی گزارش داده اند که:

ماموران سی آی ای یا استخبارات امریکا با نیروهای ویژه این کشوردرحال آماده شدن مرحله جدید عملیات خود درافغانستان استند  که احتمالاً تا ده سال دیگر ادامه خواهد یافت.

گزارشگرراديو– تلويزيون آريانا جمایل فرید گزارش میدهد كه:

به نقل از خبرگزاری های بین المللی  در حالیکه بیشتر نیروهای امریکایی آماده می شوند که تا سه سال دیگر افغانستان را ترک کنند، اما ماموران استخبارات سی آی ای و نیروهای ویژه ی امریکا در این کشور باقی خواهند ماند.

این سربازان و ماموران در حال حاضرآماده ی عملیات میشوند که ممکن تا ده سال دیگر ادامه یابد.

تام دونیلان مشاور امنیت ملی امریکا تاكيد نموده كه:

بعد ازاینکه نیروهای افغان تا سال 2014 ع مسوولیت امنیت کشور را به عهده گیرند، نیروهای باقی مانده ى امریکایی به عملیات ضد تروریزم بیشتر تمرکز خواهند کرد.

امرالله امان آگاه امور نظامی ادامه حضور نیروهای ویژه ى امریکا را پس از سال 2014 ع بربنیاد منافع شخصی آنکشور خوانده و میگوید:

باانکه حضورآنان درمبارزه با هراس افگنی تاثیرخواهد داشت، اما بیشتر اهداف سیاسی و نظامی خود را دنبال خواهند کرد.

کریستین جاکوبسن سخنگوی آیساف ميگويد:

ازسوی دیگرنیروهای آیساف مستقردرافغانستان نیز برادامه حضور و همکاری پس از سال 2014ع درافغانستان تاکید کرده ازدولت ها ایکه شبکه حقانی را حمایت می کنند می خواهد تا پس ازاین کمک های خود را بااین گروه متوقف سازند.

این اظهارات درحالی مطرح می شود که اخیراً پاکستان به حمایت ازگروه حقانی متهم شده و این موضوع باعث تیره گی روابط پاکستان با امریکا و افغانستان نیزشده است.

به باور آگاهان هنوزهم گروه های عمده دیگرشورشی از جمله شورای کویته و حزب اسلامی به رهبری گلبدین حکمتیار وجود دارند که پاکستان از آن ها حمایت میکند.

تاکنون هیچ یک ازاین گروه ها در فهرست سازمان های تروریستی وزارت خارجه امریکا قرار ندارند.

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Trending

خروج از نسخه موبایل