Connect with us

ورزش

نگاهی به رتبه بازیکنان برتر هر تیم قبل از جام جهانی کریکت

منتشر شده

در

(Last Updated On: میزان ۸, ۱۴۰۲)

در حالی که چند روز دیگر به آغاز مسابقات جام جهانی کریکت ۲۰۲۳ باقی مانده، مسابقات تمریناتی هم‌اکنون جریان دارد و هیجان در میان علاقمندان کریکت در حال افزایش است.

در اینجا، نگاهی به بازیکنان رتبه برتر در هر بخش کریکت یک‌روزه بین‌المللی می‌اندازیم که در جام جهانی حضور خواهند داشت.

افغانستان

توپزن رتبه برتر: ابراهیم زدران (شماره ۱۸)

توپ انداز برتر: مجیب الرحمن (شماره ۳)

بازیکن برتر همه کاره: محمد نبی (شماره ۲)

افغانستان دارای دو بازیکن در میان سه بازیکن برتر در رده بندی کریکت یک‌روزه بین‌المللی است که محمد نبی، کپیتان پیشین به عنوان شماره ۲ در رده بندی بازیکنان با مهارت در هر دو بخش پیشتاز است.

مجیب الرحمان، اسپینر در رده بندی توپ اندازان کریکت یک‌روزه بین‌المللی، سوم است، در حالی که هم تیم وی راشد خان در جایگاه چهارم قرار دارد. ابراهیم زدران با شماره ۱۸ بالاترین جایگاه را در رتبه بندی توپزنان در میان افغان‌ها دارد.

آسترالیا

توپزن رتبه برتر: دیوید وارنر (شماره ۶)

توپ انداز برتر: جوش هزلوود (شماره ۲)

بازیکن برتر همه کاره: جوش هزلوود (شماره ۱۴)

دیوید وارنر کهنه‌کار همچنان در سطح  کریکت یک‌روزه بین‌المللی استحکام بالایی از خود نشان می‌دهد و در حال حاضر جایگاه ششم را در رتبه بندی توپزنان در اختیار دارد که بالاترین جایگاه از سوی یک بازیکن آسترالیایی است.

توپ انداز باتجربه جوش هزلوود اخیراً در رده بندی توپ اندازان رتبه اول را به محمد سراج هندی واگذار کرد و در جایگاه دوم قرار گرفته است. او به طرز شگفت انگیزی در رتبه چهاردهم فهرست بازیکنان همه کاره قرار دارد.

بنگله دیش

توپزن رتبه برتر: مشفق الرحیم (شماره ۲۱)

توپ انداز برتر: شکیب الحسن (شماره ۱۷)

بازیکن برتر همه کاره: شکیب الحسن (شماره ۱)

شکیب الحسن، کپیتان در آستانه پنجمین جام جهانی خود همچنان به ثبت ریکارد ادامه می‌دهد. ستاره بنگله دیشی همچنان در رتبه اول در رده بندی بازیکنان همه کاره قرار دارد.

شکیب قبلاً در فصل های ۲۰۰۷، ۲۰۱۱، ۲۰۱۵ و ۲۰۱۹ حضور یافته بود و به طرز شگفت انگیزی در شروع هر تورنمنت از زمان دومین حضورش در سال ۲۰۱۱، در رتبه اول بازیکنان همه کاره کریکت یک‌روزه بین‌المللی قرار داشت.

این کهنه‌کار همچنین با جایگاه ۱۷ بالاترین رتبه در میان توپ اندازان بنگله دیش را در اختیار دارد، در حالی که مشفق الرحیم با جایگاه ۲۱ بهترین رتبه را در میان توپزنان دارد.

انگلستان

توپزن رتبه برتر: دیوید مالان (شماره ۱۴)

توپ انداز برتر: کریس ووکس (شماره ۱۲)

بازیکن برتر همه کاره: کریس ووکس (شماره ۱۱)

دیوید مالان که همیشه ثابت قدم است، بالاترین رتبه را در میان بازیکنان تیم انگلستان دارد.

کریس ووکس، توپ انداز سریع بهترین رتبه را در رتبه بندی توپ اندازان و بازیکنان همه کاره دارد، که جای تعجب نیست زیرا این بازیکن راست دست و قد بلند یکی از دلایل اصلی قهرمانی انگلستان در آخرین جام جهانی (۲۰۱۹) بود که در آن ۱۶ ویکت گرفت.

هند

توپزن رتبه برتر: شوبمن گیل (شماره ۲)

توپ انداز برتر: محمد سراج (شماره ۱)

همه کاره برتر: هاردیک پاندیا (شماره ۷)

هند تنها تیمی در جام جهانی است که می‌تواند به داشتن یک بازیکن در بین ۱۰ بازیکن برتر در هر بخش رده بندی ببالد. محمد سراج پس از درخشش فوق العاده در فاینل جام آسیا در مقابل سریلانکا در ماه جاری، مقام اول را در رده بندی کسب کرد.

شوبمن گیل تنها ۱۰ امتیاز دیگر نیاز دارد تا به جایگاه اول در میان توپزنان برسد که در حال حاضر آن را بابر اعظم، کپیتان پاکستان در اختیار دارد.

هالند

توپزن رتبه برتر: سکات ایدواردز (شماره ۳۹)

توپ انداز برتر: لوگان ون بیک (شماره ۵۱)

بازیکن برتر همه کاره: بس دی لید (شماره ۴۹)

بس دی لید، ستاره نوظهور بالاترین جایگاه را درمیان هالندی‌ها در فهرست بازیکنان همه کاره دارد، اما از دیدن این که دی لید با استعداد با هنرنمایی هایش در هند توجه را به خود جلب می‌کند، تعجب نکنید زیرا او در مسابقات راهیابی به جام جهانی در اوایل امسال خوب درخشید.

سکات ایدواردز، کپیتان قابل اعتماد شماره ۳۹ بهترین جایگاه را درمیان توپزنان هالندی‌ در رده بندی دارد، در حالی که لوگان ون بیک جایگاه بهتر را در میان توپ اندازان دارد.

نیوزیلند

توپزن رتبه برتر: کین ویلیامسن (شماره ۲۸)

توپ انداز رتبه برتر: ترنت بولت (شماره ۵)

بازیکن برتر همه کاره: میچل سنتر (شماره ۱۱)

نیوزیلندی‌ها دارای دو بازیکن در بین ۱۰ بازیکن برتر رده بندی توپ اندازان هستند که ترنت بولت در رتبه پنجم و بالاتر از هم تیم خود مت هنری در رتبه نهم قرار دارد.

کپیتان کین ویلیامسن علیرغم مصدومیت‌های اخیرش در جایگاه بیست و هشتم در فهرست بازیکنان نیوزیلندی پیشتاز باقی مانده، در حالی که میچل سنتنر در رده‌بندی بازیکنان همه کاره یازدهم است.

پاکستان

توپزن رتبه برتر: بابر اعظم (شماره ۱)

توپ انداز برتر: شاهین افریدی (شماره ۸)

بازیکن برتر همه کاره: شاداب خان (شماره ۱۳)

بابر اعظم در این اواخر در صدر رده بندی بوده است و جای تعجب نیست که کپیتان پاکستان با حفظ این جایگاه به جام جهانی امسال برود.

شاهین افریدی همیشه خطرناک به راحتی در بین ۱۰ نفر برتر رده بندی توپ اندازان جای گرفته است، در حالی که شاداب خان در رتبه سیزدهم بازیکنان همه کاره به کار خود ادامه می‌دهد.

افریقای جنوبی

توپزن رتبه برتر: راسی ون در دوسن (شماره ۳)

توپ انداز برتر: کشاو مهاراج (شماره ۱۴)

بازیکن برتر همه کاره: آیدن مارکرام (شماره ۲۳)

راسی ون در دوسن اخیراً جایگاه خود را در صدر جدول رده‌بندی توپزنان حفظ کرده است و تنها با بابر اعظم و شوبمن گیل در مقابل خود در فهرست فعلی وارد جام جهانی می‌شود.

کشاو مهاراج، باتجربه، ۱۴مین بازیکن در رده بندی توپ اندازان است، در حالی که آیدن مارکرام همچنان در سطح بین المللی به پیشرفت خود ادامه می‌دهد و در رده بیست و سوم بازیکنان همه کاره قرار دارد.

سریلانکا

توپزن رتبه برتر: چریت اسلنکا (شماره ۲۷)

توپ انداز رده بندی برتر: ماهیش تیکشانا (شماره ۱۶)

بازیکن برتر همه کاره:  دنینجایا دی سیلوا (شماره ۱۷)

با مصدومیت اسپینر ستاره بنام ونیندو هسرانگا و از دست دادن جام جهانی، طالع سریلانکا در بخش توپ اندازی بیشتر به ماهیش تیکشانا گره خورده که رتبه شانزدهم را در رده بندی توپ اندازان در اختیار دارد.

این چریت اسلنکا است که با رتبه ۲۷ بالاترین رتبه را در میان توپزنان سریلانکا دارد، در حالی که  دنینجایا دی سیلوا با شماره ۱۷ بهترین جایگاه آنها را در رده بندی بازیکنان همه کاره دارد.

تمام مسابقات تمریناتی را به‌طور زنده تماشا کنید

شبکه تلویزیونی آریانا پخش زنده مسابقات تمریناتی جام جهانی را روز جمعه (۲۹ سپتمبر) آغاز کرد. متأسفانه، اولین بازی تمریناتی افغانستان دربرابر افریقای جنوبی به دلیل باران لغو شد.

مسابقات مهم تمریناتی به صورت زنده از تلویزیون آریانا پخش خواهد شد و سایر مسابقات از طریق وب سایت ما قابل مشاهده می‌باشد.

پخش مسابقات تمریناتی از ساعت ۱۲:۳۰ بعد از ظهر آغاز می‌شود.

برای برنامه پخش مسابقات تمریناتی، جدول زیر را ببینید.

ورزش

افغانستان برای اولین بار به جام جهانی فوتسال راه یافت

Published

on

(Last Updated On: ثور ۹, ۱۴۰۳)

تیم ملی فوتسال افغانستان با پیروزی ۵ بر ۳ در برابر قرغیزستان در بازی سوم پلی آف جام ملت‌های آسیا در تایلند، به جام جهانی فوتسال ۲۰۲۴ راه یافت.

این اولین بار است که افغانستان به جام جهانی فوتسال راه پیدا می‌کند.

قرار است دهمین دور جام جهانی فوتسال به میزبانی ازبیکستان در چهاردهم سپتمبر سال ۲۰۲۴ آغاز شود.

بیست و چهار تیم در این رقابت‌ها اشتراک خواهند کرد. افغانستان، فرانسه، نیوزیلند و تاجیکستان تیم‌هایی اند که برای اولین بار به جام جهانی فوتسال راه یافته اند.

Continue Reading

ورزش

مرتضایی: آسیا باید باور کند قدرتی به‌نام افغانستان در فوتسال وجود دارد

Published

on

(Last Updated On: ثور ۸, ۱۴۰۳)

مجید مرتضایی، سرمربی تیم ملی فوتسال کشور گفته است، آسیا باید باور کند که قدرتی به‌ اسم افغانستان در فوتسال وجود دارد.

آقای مرتضایی امروز (شنبه) در یک نشست خبری گفته است: «آسیا باید باور کند که قدرتی به‌نام افغانستان در فوتسال وجود دارد. فردا تمام تلاش خودما را برای رفتن به جام جهانی می‌کنیم. اگر هم نشد چیزی از ارزش‌های ما کم نمی‌شود، چون تا حالا کارهای بزرگ زیادی را انجام دادیم.»

وی افزوده است: «قرغیزستان تیم خوبی است. آن‌ها مقابل جاپان نتیجه گرفتند. ما تجربه رویارویی مقابل آن‌ها را در کافا داریم، اما این تیم قرغیزستان تیمی متفاوت است.»

سرمربی تیم ملی تصریح نموده است: «بازیکنانم مدت هاست تمرینات سخت و فشرده را سپری می‌کنند و ما با بازی کردن در شرایط سخت و حساس عادت داریم.»

قابل ذکر است که تیم ملی فوتسال کشور روز گذشته با نتیجه ۵ بر ۳ مقابل تیم ملی عراق پیروز شد.

تیم قرغیزستان نیز با پیروزی در برابر ویتنام به این مرحله مسابقات دست یافته است.

افغانستان فرصت دارد تا با پیروزی مقابل قرغیزستان به جام جهانی فوتسال ۲۰۲۴ صعود کند.

Continue Reading

ورزش

در سیزدهمین و چهاردهمین بازی تیم‌های اتک‌انرژی و ابو‌مسلم پیروز شدند

Published

on

(Last Updated On: ثور ۷, ۱۴۰۳)

در سیزدهمین مسابقه لیگ قهرمانان افغانستان، تیم خراسان‌اف‌سی امروز (جمعه، ۷ ثور) با نتیجه ۵ بر صفر مقابل اتک‌انرژی‌اف‌سی باخت.

در ادامه، در چهاردهمین بازی تیم ابومسلم‌فراه توانست مقابل عینو‌مینه با نتیجه ۲ بر یک پیروز شود.

این دو گول را نعمت‌الله کریمی و سهراب افغان به ثمر رساندند.

در پانزدهمین بازی دور سوم لیگ قهرمانان افغانستان ساعت ۱:۳۰ تیم سرسبز یاشلر فاریاب به مصاف موج‌ساحل می‌رود و در همین روز از ساعت ۳:۳۰ پس از چاشت شانزدهمین دیدار این رقابت‌ها بین تیم‌های سرخ‌پوشان‌خوافی و میوند‌اف‌سی خواهد بود.

قابل ذکر است که این مسابقات به‌گونه مستقیم از تلویزیون آریانا پخش می‌شود.

 

Continue Reading

Trending

Copyright © 2022 Ariana News. All rights reserved!