خبرهای تازه

نگرانی آموزگاران از تهدیدات امنیتی علیه مراکز ثبت نام رای دهندگان در مکتب ها

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۲, ۱۴۰۱)

 خانواده های دانش آموزان و آموزگاران که در مکتب های شان مراکز ثبت نام رای دهندگان قرار دارد، از تهدید های امنیتی در برابر دانش آموزان نگران اند.

کمیسیون مستقل انتخابات  بیشتر مکتب ها را مرکز برای  ثبت نام رای دهندگان برگزیده است . اما همزمان با افزایش تهدید های امنیتی شماری از دانش آموزان و آموزگاران می گویند، وجود این مراکز در مکتب ها روند آموزش و پرورش را مختل و با چالش همراه ساخته است.

محمد حامد ایوبی، استاد در یکی از مکتب های کابل می گوید:”این مراکز را باید از این جا انتقال دهند اگرنه خیلی دشوار است هم روی روان این شاگردان تاثیر کرده و هم برخی شان به درس نمی آیند.”

 در همین حال، اسداالله کوهستانی یکی دیگر از استادان می گوید: “اگر ما امکانات داشته باشیم جا های دیگر که این مراکز انتقال بکند، اقدام خوب است.”  

برخی از خانواده های دانش آموزان نیز از بابت رفتن فرزندان شان به مکاتب نگران اند و گاهی هم مانع رفتن آنان به مکتب می شوند .

عبدالرقیب، دانش آموز می گوید: ” تهدیدات امنیتی بلند است، مبادا کدام مرکز را مورد حمله قرار بدهند و ما متضرر شویم.”

اما حمید دانش آموز دیگر می گوید:”من میایم اما بسیاری از هم صنفانم می ترسند نمی آیند، من نمی ترسم به درس خود ادامه می دهم، اما این مرکز ها واقعن نگرانی را ایجاد کرده باید این ها را انتقال دهند.”

برای وزارت معارف نیز وجود این مرکز ها خالی از نگرانی نیست و  وزارت معارف از نهاد های امنیتی خواستار تامین امنیت مکتب ها اند.

 سردار محمد رحیمی، معین وزارت معارف بیان داشت:”ما از حکومت به ویژه نهاد های امنیتی می خواهیم که برای ما از امنیت مکاتب اطمینان دهند.”

اما نهاد های امنیتی از تدابیر جدی امنیتی در این مراکز سخن می زند.

حشمت استانکزی، سخنگوی قوماندانی امنیه اظهار داشت:”ما تدابیر جدی خود را گرفتیم و هیچ نگرانی وجود ندارد.”

این نگرانی ها در حالی بیان می شود که دو هفته پیش بر اثر حمله هراس افگنانه بر مرکز توزیع شناسنامه  درغرب کابل بیش از ۶۰ نفر کشته و ده ها تن دیگر زخمی شدند.

گزارشگر: سمیرا ظفری

Trending

خروج از نسخه موبایل