Connect with us

رویداد های اخیر

نگرانی باشنده‌گان از قتل‌های هدفمند، می‌پرسند هدف بعدی کی خواهد بود؟

منتشر شده

در

(Last Updated On: جدی ۳, ۱۳۹۹)

ترورهای فعالان مدنی، خبرنگاران، و مقام‌های دولتی در سراسر کشور نگرانی‌های جدی شهروندان به ویژه باشنده‌گان کابل را برانگیخته است.

این در حالی است که امروز یوسف رشید، رییس اجراییه بنیاد فیفا، توسط افراد مسلح ناشناس در شهر کابل به قتل رسید که واکنش‌های تندی داخلی و خارجی را بر انگیخت.

این قتل نگرانی‌های باشنده‌گان کابل را در مورد امنیت شهر افزایش داده است.

این نگرانی‌ها به حد رسیده اند که باشنده‌گان کابل در رسانه‌های اجتماعی می‌پرسند کی هدف بعدی کی خواهد بود؟

یک تن از باشنده‌گان کابل در رسانه‌های اجتماعی گفته است که  بعد از قتل یوسف رشید، کی هدف خواهد بود؟ من یا تو؟

یک تن دیگر از کابران شبکه‌های اجتماعی در صفحه فیسبوک‌اش نگاشته است که ” كجاست قومندان‌ها؟ كجاست رهبرها؟ دعوای نجات افغانستان را می‌كردند امروز اگر برادر ما ترور شد فردا نوبت من و خودت است. يك روز از اين قصرها كه از پول فروش افغانستان ساخته ايد پايين شويد و جهاد نجات را بدهيد، اين دولت‌ها و حاكميت‌های دست نشانده جلو تروريزم را گرفته نميتواند.”

شماری دیگری از باشنده‌گان کابل طالبان را عامل این قتل‌های هدفمند و انفجار ماین‌های مقناطیسی میدانند و می‌گویند که  این گروه یک جامعه خاموش میخواهد و به همین دلیل کارمندان رسانه‌یی و فعالان مدنی را هدف قرار میدهند.

اما طالبان مسوولیت این قتل‌های هدفمند را بدوش نمیگیرد.

شماری دیگر از باشنده‌گان کابل می‌گویند که یوسف رشید منتقد سرسخت فساد اداری و تخلفات انتخاباتی بود.

 این در حالی است که در چهار روز گذشته کابل هر روز گواه انفجارها و ترور شخصیت‌های مدنی، سیاسی و نظامی بوده است.

به گفته‌ی پولیس امروز ( چهارشنبه، ۳جدی) در ناحیه دوازدهم شهر کابل یک نظامی در یک انفجار جان باخت و دو تن دیگر زخم برداشتند.

بعد از این انفجار یوسف رشید، رییس فیفا و راننده اش سمیع‌الله در حمله افراد مسلح ناشناس در حالیکه به سوی دفتر میرفتند در شهر کابل با ضرب گلوله کشته شدند.

روزگذشته (سه شنبه ۲جدی) یک واسطه داکتران زندان پلچرخی در ناحیه هفتم شهر کابل هدف انفجار ماین مقناطیسی قرار گرفت که در نتیجه آن پنچ تن به شمول چهار داکتر جان باختند.

روز دوشنبه دو تن به شمول یک نظامی در انفجاری در ناحیه دوازدهم شهر کابل زخم برداشتند، در همین روز یک انتحاری در قریه بلسان ولسوالی پغمان مواد منفجره اش را در نزدیکی یک مسجد انفجار داد که در نتیجه آن یک غیرنظامی جان باخت.

 روز یکشنبه همین هفته در ناحیه پنجم شهر کابل کاروان موترهای حامل خان محمد وردک، عضو مجلس نماینده‌گان هدف انفجار قرار گرفت که در نتیجه آن ۱۰ تن جان باختند و بیشتر از ۵۰ تن دیگر زخم برداشتند.

خان محمد وردگ در این حمله زخم برداشته است و وضعیت صحی وی فعلا خوب است.

تاکنون مسوولیت این رویدادها را کسی به عهده نگرفته است.

رویداد های اخیر

کرزی: تعلیم دختران «مسئله حیاتی» برای افغانستان است

Published

on

(Last Updated On: ثور ۶, ۱۴۰۳)

حامد کرزی، رئیس جمهور پیشین کشور در دیدار با حسن کاظمی قمی، سفیر و نماینده خاص ایران، تعلیم دختران را «مسئله حیاتی» برای افغانستان خوانده است.

در صفحه ایکس آقای کرزی آمده که او در این دیدار از همکاری و ایستادگی تهران در کنار مردم افغانستان در مقاطع مختلف و از کمک‌های آن کشور به‌خصوص در بخش تعلیم و اعطای بورسیه‌های تحصیلی برای جوانان افغان ابراز امتنان کرده است.

کرزی همچنان صلح و ثبات را در منطقه به نفع همه دانسته است.

Continue Reading

رویداد های اخیر

ازبیکستان به افغانستان یک محموله کمکی فرستاد

Published

on

(Last Updated On: ثور ۶, ۱۴۰۳)

یک محموله از کمک‌های بشردوستانه ازبیکستان به مقام‌های محلی ولایت بلخ در بندر تجارتی حیرتان تسلیم داده شد.

مسوولان محلی می‌گویند، این کمک‌ها نزدیک به ۱۶۰ تُن مواد خوراکی که مشمول آرد، روغن، گندم، بوره و گوشت بوده از سوی والی سرخان‌دریای ازبیکستان به والی بلخ سپرده شده است.

والی سرخان‌دریا هدف از ارسال این کمک‌‌ها را حمایت و دست‌گیری از مردم افغانستان بیان کرده و بر گسترش روابطه حسنه میان دو کشور تاکید کرده است.

Continue Reading

رویداد های اخیر

مجاهد: روابط کشورهای جهان با امارت اسلامی با گذشت هر روز در حال گسترش است

Published

on

(Last Updated On: ثور ۶, ۱۴۰۳)

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی امارت اسلامی با اشاره به سفر‌های شمار زیادی از نمایندگان دیپلوماتیک و هیأت‌های خارجی به‌کشور و هم‌چنان سفر مقام‌های بلندپایه کشور به خارج می‌گوید، امارت اسلامی به‌سطح گسترده پذیرفته شده و مناسبات با امارت اسلامی تأمین بوده و رفت‌آمدها جریان دارد.

آقای مجاهد می‌افزاید، روابط کشورهای جهان با امارت اسلامی با گذشت هر روز در حال گسترش است و بر موثریت آن افزوده می‌شود.

با این‌حال سخنگوی امارت اسلامی تأکید می‌کند که برداشت بعضی‌ها مبنی بر این‌که افغانستان دیگر منزوی شده و اقتصادش درحال خراب شدن است و مناسبات آن با کشورها تأمین شده نمی‌تواند، همه نادرست ثابت شد.

به گفته‌ی آقای مجاهد اکنون معلوم شد که افغانستان هم از نگاه سیاسی و هم از منظر اقتصادی گام‌های صعودی بر می‌دارد و این تلاش‌ها بیشتر شده و تسریع خواهد شد.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2022 Ariana News. All rights reserved!