اخبار ساحوی

نگرانی باشند‌گان بلخ از نبود پولیس‌ زن در جریان تلاشی خانه‌به‌خانه

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۲, ۱۴۰۱)

شماری از باشند‌گان ولایت بلخ از تلاشی خانه‌به‌خانه ابراز خرسندی می‌کنند و می‌گویند که جمع‌آوری سلاح می‌تواند امنیت را بهتر کند.

با این حال، برخی دیگر از باشند‌گان ولایت بلخ شکایت دارند که پولیس زن در جریان تلاشی وجود ندارد و ازاین رو در جریان تلاشی خانه‌ها مشکلاتی را به بار آورده است.

این درحالی است که هر سه نهاد امنیتی در ولایت بلخ از چند روز به اینسو سرگرم تلاشی خانه‌به‌خانه هستند و این روند با واکنش‌های متفاوت باشند‌گان ولایت بلخ روبه رو شده است.

شماری از باشندگان ولایت بلخ از تلاشی خانه‌به‌خانه خرسند‌اند و می‌گویند که این کار سبب خواهد شد تا امنیت بهتر شود و سلاح‌های غیر قانونی که ممکن است برضد مردم استفاده شود، گردآوری شوند.

احمد، باشندۀ ولایت بلخ می‌گوید: «از تلاشی خانه‌به‎‌خانه ما هیچ مشکل نداریم، ازاین که امارت اسلامی خانه‌ها را تلاشی می‌کند ما راضی استیم.»

یکی دیگر از باشندگان این ولایت می‌گوید: «در تلاشی خانه‌به‌خانه باید خانم‌ها همرای‌شان باشد، دوم این که زمان شان باید مشخص باشد، کسانکیه کارمند است خانم‌ها د خانه تنها می‌باشند باید خانم همرای‌شان باشد، خانم را باید زن تلاشی کند و مردها را مرد».

درهمین حال، آگاهان در بلخ می‌گویند که تلاشی خانه‌به‌خانه براساس یک قانون صورت گیرد تا منجر به آزارواذیت مردم نشود زیرا رفتار‌های غیرقانونی باعث ایجاد فاصله میان حکومت و مردم می‌شود.

پولیس بلخ اما می‌گوید که تلاشی خانه‌به‌خانه به خواست مردم صورت گرفته و این نیروها در جریان تلاشی حقوق مردم را پامال نخواهند کرد.

آصف وزیری، سخنگوی قوماندانی امنیه ولایت بلخ می‌گوید: «به خواست مردم شهر مزارشریف بلاخره نیروهای امنیتی تصمیم گرفتند یک کمیسیون تشکیل دهند که شهر مزارشریف را از طریق سه ارگان تلاشی کنند.»

تلاشی خانه‌به‌خانه در شهر مزار شریف ده روز را در بر خواهد گرفت، معلوم نیست این روند در ولسوالی‌های این ولایت آغاز خواهد شد یا خیر.

Trending

خروج از نسخه موبایل