اخبار ساحوی

نگرانی رئیس اجرایی حکومت از مسدود شدن بزرگراه کابل – قندهار توسط طالبان

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۲, ۱۴۰۱)

حمله های هراس افگنان به بزرگ راه ها و بازرسی مسافران  تهدید جدی است که مردم را به ستوه آورده است.

عبدالله عبدالله، رئیس اجرایی کشور تامین امنیت بزرگ راه ها را بسیار مهم میداند و می گوید که تامین امنیت بزرگ راه ها به ویژه بزرگ راه کابل – کندهار چالش جدی است و نظامیان کشور دراین راستا باید سخت تلاش کنند.

آقای عبدالله گفت: “تامین امنیت شاهراه ها بسیار مهم است و اولویت برنامه های امنیتی را تشکیل میدهد و نیاز است تا مسوولان امنیتی دراین راستا بیشتر تلاش کنند. زیرا شاهراه کابل – کندهار بسته شد و هزاران تن را با مشکل مواجه ساخت.”

به تازه گی شاهراه کابل – کندهار برای ساعت ها به روی ترافیک مسدود شد و مسافران از بی توجهی حکومت برای تامین امنیت بزرگ راه ها سخت انتقاد می کنند.

دادگل، یک مسافر بزرگ راه کابل – کندهار به آریانانیوز گفت: “چهار، پنج طالب در سرک میدان وردگ می آید و سرک را بسته می کنند. مردم را آزار و اذیت می کنند. پس قومندان امنیه و نیروهای امنیتی چه وظیفه دارند که مانع نمی شوند.”

شیر آغا، مسافر دیگری افزود: “در شاهراه کابل – کندهار طالبان در منطقه سالار میدان وردگ سرک را برای چندین ساعت بسته کرد و مردم با تهدید مواجه شدند، اما هیچ کس نیست که مانع این کار شود.”

صدیق صدیقی، رئیس مرکز رسانه های حکومت می گوید که گروه های هراس افگن به دستور استخبارات منطقه ازهر گزینهء برای ایجاد وحشت و کشتار مردم کار می گیرند.

آقای صدیقی گفت: “یکی از اهداف اساسی هراس افگنان، آسیب رسانیدن به مردم عام است و تلاش می کنند تا شاهراه ها را مسدود کنند و باعث ایجاد وحشت شوند، وظیفه نیروهای امنیتی مانع شدن این کار آنان است.”

این درحالیست که گسترش نا امنی ها مردم را به ستوه آورده و از حکومت می خواهند تا از هر گزینهء برای تامین امنیت کار بگیرد و نگذارد تا بیشتر از این هراس افگنان سبب کشتار مردم شوند، درغیر آن اعتماد مردم نسبت به حکومت بیشتر کاهش خواهد یافت.

گزارشگر: رفیع صدیقی   

Trending

خروج از نسخه موبایل