رویداد های اخیر

نگرانی فارم‌داران بودنه از رکود کسب و کار

Published

on

(Last Updated On: میزان ۱۶, ۱۴۰۰)

در دو دهه گذشته میلیون‌ها افغانی در بخش ایجاد فارم‌های نگهداری بودنه، هزینه شده است.

برخی ازین فارم‌داران می‌گویند که اخیرا به دلیل نبود بازار ده‌ها فارم ازین نوع بسته شده اند وبا گذشت هر روز به چالش‌های شان افزوده می شود.

درگوشه ای از کابل، محمد آرمان، یک از کسانی که فارم بودنه دارد؛ می‌گوید که در گذشته، هتل‌ها و رستورانت‌ها صدها بودنه از و خریداری می‌کردند، اما این روزها این بازار به رکود مواجه شده است.

بودنه که در سال‌های قبل از کشورهای ایران وپاکستان وارد می‌شد، اما در اواخر ملیون‌ها افغانی در این بخش سرمایه گذاری شده است، که این اقدام تولید گوشت وتخم بودنه، به بازارهای کشور را مرفوع و برای صدها تن فرصت کار ایجاد  کرده بود. اما در دو ماه اخیر بسیاری ازین فارم‌ها بسته شده اند.

محمد ارمان، ریس اتحادیه فارم‌های بودنه:” ما صدها فارم نگهداری بودنه در سطح کشور داریم، اما به دلیل نبود بازار حالا با مشکل اقتصادی روبرو هستیم”.

اعضای سکتور خصوصی می‌گویند که تقویت سرمایه‌گذاری‌های کوچک می‌تواند میزان بیکاری در کشور را کاهش بدهد.

عبدالنصیر رشتیا، عضو اتاق‌های صنایع ومعادن می‌گوید که:” ما میبینیم که تحولات اخیر مشکلات اقتصادی را بیشتر ساخته است و ما با مشکلات جدی روبرو هستیم”.

آگاهان اقتصادی اما وزارت مالیه را مسول میدانند ومی‌گویند که باید هرچه زودتر به چالش‌های اقتصادی و ایجاد بازار به این فارم‌ها اقدام کند.

تاج محمد تلاش، آگاه اقتصادی دراین باره گفت:” برای تقویت تجارت‌های کوچک، امارت اسلامی باید با نهادهای مرتبط هماهنگی ایجاد کند”.

فارم‌داران بودنه انتظار دارند که امارت اسلامی، زمیه فعالیت‌های اقتصادی برای تجار و سرمایه گذاران درکشور را فراهم بسازد و از آنان حمایت کند.

Trending

خروج از نسخه موبایل