خبرهای تازه

نگرانی مجلس نمایندگان از بررسی نشدن نهادهای حکومتی آلوده با فساد

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

حکومت، مانع کار مجلس نمایندگان برای نظارت از عمل‌کرد نهادهای حکومتی می‌شود.

شماری از اعضای مجلس نمایندگان، با ابراز این مطلب می‌گویند که فساد گسترده در بسیاری از بخش‌های حکومت به ویژه گمرکات وجود دارد، اما به هیئت این مجلس اجازه بررسی از این نهادها داده نمی‌شود.

غلام حسین ناصری، نماینده مردم کابل در مجلس، میگوید: “در بررسی گمرکات وکیلان می‌گویند که رئیس‌جمهور قبول نکرده پس تو چه کاره استی و وقتی وکیل نتواند به سفر برود و نام اش از سوی رئیس‌جمهور قلم زده می‌شود دیگر به آبروی ملت چیزی نمانده و نباید بازی شود.”

همچنان، ناهید فرید، نماینده مردم هرات در مجلس، میافزاید: “بحث فساد نگران کننده است و قضیه واحد عملیاتی ارگ که نیمی از بودجه انکشافی را مصرف کرده این پول ملت است که در راستای منافع شخصی و کمپاین‌ها مصرف کرده باید این موضوع جدی گرفته شود.”

در همین حال، میررحمان رحمانی، رئیس مجلس مجلس، تأکید می‌ورزد که این مجلس در تقابل با حکومت قرار ندارد و نقش نظارتی آن نباید ازسوی حکومت نادیده گرفته شود.

آقای رحمانی، اظهار میدارد: “هر گونه تقابل ولسی جرگه با حکومت مردود است و ما تلاش داریم تا در کنار قوه اجراییه کار کنیم و چالش های که وجود دارد آن را حل بسازیم.”

نگرانی‌ها، از سوی اعضای مجلس، در حالی ابراز می‌شود که در کنار کم‌رنگ شدن نظارت مجلس نمایندگان از عمل‌کرد حکومت، سرپرست وزیران نیز برای گرفتن رای اعتماد به مجلس نمایندگان ازسوی حکومت فرستاده نشده است.

از سویی هم، امروز(چهارشنبه، ۸ عقرب) طرح قانون تنظیم امور آب، با اکثریت آرا از سوی اعضای مجلس، تصویب شد.

مسئولان در کمیسیون منابع طبیعی و محیط زیست مجلس نمایندگان، می‌گویند که مدیریت سالم از منابع آبی، مهار آب‌های کشور و دسترسی مردم به آب آشامیدنی از موارد مهم این قانون است.

مسئولان در این کمیسیون تاکید می‌ورزند که با عملی شدن این قانون بسیاری از چالش‌ها در بخش منابع آبی و استفاده موثر از آن حل خواهد شد.

خان محمد وردگ، رئیس کمیسیون منابع طبیعی و محیط زیست مجلس، ابراز میدارد: “طرح قانون تنظیم امور آب به ولسی جرگه فرستاده شده و بحث های زیادی در باره آن در کمیسیون صورت گرفته است ونظریات بیشتر کمیسیون ها توافقی بود و مزایای زیادی این قانون دارد.”

این در حالی است که حکومت طرح قانون تنظیم امور آب را در ۶ فصل و ۴۱ ماده به مجلس نمایندگان فرستاده است.

گزارشگر: رفیع صدیقی

Trending

خروج از نسخه موبایل