اخبار ویژه

نگرانی مقام‌های پیشین امریکا از «خروج غیرمسوولانه» از افغانستان

Published

on

(Last Updated On: میزان ۲۰, ۱۳۹۹)

گروهی از فرستادگان عالی رتبه امریكا از جمله سفیران پیشین این کشور در افغانستان از دولت ایالات متحده خواسته اند كه تمام نیروهای خود از افغانستان را تا كریسمس خارج نكند.

آنان گفته اند که این اقدام به نفع طالبان تمام می‌شود و “تاثیر وحشتناکی بر زنان افغان خواهد داشت.”

در مقاله ای که توسط این گروه شش نفری نوشته شده و در وب سایت شورای آتلانتیک منتشر شده آمده است: “ما اصرار داریم كه نیروهای امریكایی تا کریسمس از افغانسان خارج نشوند و یا حد اقل تا زمانی كه شرایط مساعد شود یا اهداف امنیتی امریكا در افغانستان از طریق یک راه حل سیاسی و صلح پایدار؛ صلحی که به فداکاری مردان و زنان شجاع امریکا احترام بگذارد تامین شود.

این در حالی است که دونالد ترمپ رییس جمهوری امریکا هفته گذشته در تویتی گفت که تمام سربازان امریکایی باید تا کریسمس در خانه های شان باشد.

بر اساس این مقاله، این اقدام چشم انداز موفقیت در مذاکرات فعلی میان افغان‌ها در دوحه، قطر را تهدید می کند.

این گروه نوشته اند: “در صورت تایید، خروج زودرس امریکا تعادل با طالبان، که هنوز در حال جنگ در سراسر افغانستان هستند ، برهم میخورد. این شرکای افغان ما را تضعیف می کند و تاثیر وحشتناکی بر زنان افغان می گذارد”.

در این مقاله آمده است: “با کمتر کردن اهرم فشار بالای طالبان برای عمل به تعهدات شان امنیت ملی ایالات متحده را تضعیف می‌کند؛ به ویژه قول طالبان برای جلوگیری القاعده و سایر هراس‌افگن‌های بین المللی برای استفاده از افغانستان علیه امریکا.”

نویسندگان اظهار داشتند که تویت ترمپ همچنین اعتبار ایالات متحده را در نزد شرکا و متحدانش پایین می آورد و به نظر می رسد این تصمیم بدون مشورت قبلی با متحدان درگیر جنگ گرفته شده است.

این مقاله ظاهرا با گفته های ینس ستولتنبرگ دبیر کل ناتو مرتبط است که گفته است: “ما تصمیم گرفتیم با هم به افغانستان برویم ، ما با هم حضور مان را در آنجا وفق می‌دهیم و با هم تصمیم خواهیم گرفت که در زمان مناسب از آنجا خارج شویم.”

Trending

خروج از نسخه موبایل