اخبار ساحوی

نگرانی مقام های محلی بدخشان از بندش راه ها و افزایش قیمت مواد غذایی

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

مسوولان محلی در ولایت بدخشان از بندش راهای مواصلاتی ده ولسوالی به دلیل بارش برف سنگین و احتمال وقوع رویداد های طبیعی و افزایش نرخ مواد غذایی ابراز نگرانی می کنند.

با بارندگی های اخیر، راه های ده ولسوالی این ولایت مسدود شده و مقام های محلی می گویند که قیمت مواد غذایی رو به افزایش است و دارو نیز در مراکز صحی رو به اتمام است.

شاه ولی الله ادیب والی بدخشان گفت: ” زمستان که پیش روی داریم احتمالاً حوادث طبیعی برف کوچ زیاد خواهد بود و در آغاز زمستان راه ده ولسوالی بسته شده، امکاناتی که داریم از طریق هوایی است از طریق زمین قطعا وجود ندارد .  معلمین وماموران دولتی معاش اخذ نکرده اند و نرخ ها به شدت در حال افزایش است”.

مسئولان این ولایت می خواهند تا برای انتقال مواد غذایی و ادویه به کلینیک ها، هیلکوپتر در اختیار شان قرار گیرد.

در همین حال سید ناصر همت رییس هلال احمر ولایت بدخشان نیز می گوید که در جریان سردی هوا، مردم این ولایت با مشکلات زیادی مواجه می باشند.

او از کمیته حالات اضطرار می خواهد تا توجه بیشتری به این ولایت معطوف نموده و برای انتقال مواد غذایی و دارو به مناطق دور دست این ولایت از طریق هوا اقدام کند.

مردمان محل هم نسبت به وضع موجود ابراز نگرانی کرده، اظهار می دارند که با دشواری های زیادی مواجه می باشند.

یکی از باشندگان ولسوالی دور افتاده درواز گفت:”  راهای ما بند است مواد غذایی پیدا نمی شود و مریضان ما جان میدهد. مشکلات ما شدید است  باید به مشکلات ما رسیدگی شود. مواد غذایی بلند است و مردم از گرسنگی میمرند”.

بدخشان در شمال شرق افغانستان از جمله ولایات سرد سیر کشور است که در بخش های آن نزدیک به شش ماه زمستان است.

سال گذشته در اثر برف باری های شدید و برف کوچ های سنگین چندین تن در آن ولایت جان باختند و ده ها راس مواشی نیز از بین رفتند.

Trending

خروج از نسخه موبایل