رویداد های اخیر

نگرانی وزیرخارجه قطر از وضعیت زنان افغان

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۲, ۱۴۰۱)

قطر روز جمعه (۲۱اسد)، درست چند روز قبل از یک سالگی به قدرت رسیدن امارات اسلامی افغانستان از اقدامات امارت اسلامی افغانستان علیه زنان و دختران افغان ابراز ناامیدی کرده است.

محمد بن عبد الرحمان آل ثانی، وزیر خارجه قطر در جریان کنفرانسی مطبوعاتی در کوالالامپور، پایتخت مالیزیا گفت که :” البته، ما از برخی اقدامات انجام شده علیه دختران و زنان افغان بسیار ناامید شده ایم و طالبان (امارت اسلامی افغانستان) را ترغیب می کنیم تا این اقدامات را لغو کند و به همه در افغانستان حقوق و دسترسی به آموزش را بدهند.”

به گزارش دوحه نیوز، وی این اظهارات را در یک کنفرانس مطبوعاتی در کنار سیف الدین عبدالله، همتای مالزیایی خود در جریان سفر آسیایی اش بیان کرده است.

بحران انسانی در افغانستان از جمله موضوعات مهم مورد توجه مشترک در دیدار آل ثانی و عبدالله بود. هر دو مقام از همه طرف‌ها خواستند تا حقوق همه افغان‌ها به ویژه زنان را حفظ کنند.

قطر بارها بر لزوم رعایت حقوق همه اقشار جامعه افغانستان تاکید کرده است. به گزارش دوحه نیوز، این کشور همچنین در ماه مارچ زمانی که دختران پس از تلاش برای از سرگیری تحصیل به خانه بازگردانده شدند، ابراز ناامیدی کرد.

قطر، که میزبان دفتر سیاسی امارت اسلامی افغانستان است، همچنین از همه طرف‌ها خواست تا به توافقنامه ۲۰۲۰ دوحه پایبند باشند.

وزیر خارجه قطر تصریح کرد:”ما نسبت به وضعیت افغانستان نگران هستیم و از تمامی طرف‌ها می‌خواهیم به توافق دوحه امضا شده در سال ۲۰۲۰ میان طالبان (امارت اسلامی افغانستان) و امریکا پایبند باشند.”

توافق دوحه در فبروری ۲۰۲۰ در قطر در دولت سابق دونالد ترامپ و پس از مذاکرات فشرده در قطر بین طرف‌های درگیر امضاء شد.

Trending

خروج از نسخه موبایل