رویداد های اخیر

نگرانی پاکستان از افزایش خشونت‌ها در افغانستان

Published

on

(Last Updated On: حوت ۷, ۱۳۹۹)

شاه محمود قریشی، وزیر خارجه پاکستان امروز (پنج شنبه ۷دلو) در دیدار با محمد عمر داوودزی، نماینده ويژه رییس جمهور غنی در امور پاکستان از افزایش خشونت‌ها در افغانستان ابراز نگرانی کرده است.

وی در دیدار با داودزی گفته است که کشورش به دنبال راه حل سیاسی در افغانستان است و همه طرف‌ها باید در روند صلح افغانستان مسوولیت پذیر باشند.

همچنان دراین دیدار قریشی گفته است که پاکستان خواهان یک راه حل سیاسی برای مسئله افغانستان از طریق یک فرایند گفتگوی جامع است.

همزمان با آغاز دوباره گفت‌وگوهای دوحه، مقام‌های حکومت افغانستان سفرهای شانرا به کشورهای منطقه آغاز کرده اند.

محمد عمر داودزی نماینده ویژه رییس جمهور غنی در امور پاکستان به اسلام آباد سفر کرده و با وزیر خارجه این کشور دیدار کرده است. وزیر خارجه پاکستان می‌گوید که افزایش خشونت ها سبب نگرانی مقام‌های این کشور شده و مذاکرات صلح دوحه باید منتج به پایان خشونت‌ها در افغانستان شود.

در سوی دیگر ارتش پاکستان از احتمال ایجاد یک خلای سیاسی در افغانستان ابراز نگرانی کرده است.

سخنگوی ارتش پاکستان در نشستی خبری گفته است که اسلام آباد از برگشت امارت طالبان در افغانستان پشتیبانی نمی‌کند.

همزمان با این محمد حنیف اتمر وزیر خارجه کشور به دعوت رسمی سرگی لاوروف همتای روسی‌اش وارد مسکو شده است. وزارت خارجه می‌گوید که این سفر به هدف تقویت اجماع منطقه‌ای در مورد صلح افغانستان، مبارزه با هراس‌افگنی و روابط دو جانبه صورت گرفته است.

ارتش پاکستان همچنان حکومت افغانستان را به حمایت از گروه‌هایی متهم کرده است که در پاکستان حملات هراس‌افگنی انجام می‌دهند. ادعای که بارها از سوی حکومت افغانستان بی‌بنیاد خوانده شده است.

Trending

خروج از نسخه موبایل