خبرهای تازه

نگرانی یوناما در مورد اختطاف و گروگان گیری غیر نظامیان

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

هیئت معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان (یوناما) در مورد اختطاف ها، گروگان گیری و کشتار مسافران که در موتر های غیر نظامی سفر میکند ابراز نگرانی کرده است.
طالبان مسلح به تاریخ ۳۰ ماه مې ده تن از مسافران را از یک گروه نزدیک به ۲۰۰ مردان، زنان، و کودکان که به زور از موتر های غیر نظامی در ولسوالی علی آباد ولایت کندز پیاده کرده بودند به قتل رساندند.

گروگیران برای معلوم کردن ارتباطات مسافران با دولت و قوای امنیتی با تعداد زیاد مسافران برخورد زشت کرده بودند. برعلاوه ده تن از مسافران که به قتل رسیدند، از سر نوشت ده تن دیگر هنوز خبری در دست نیست.
در یک رویداد دیگربه تاریخ اول ماه جون در ولسوالی بلخ آب ولایت سر پل، حمله کننده گان مسلح ۲۵ مرد و زن دیگر را که در دو عراده موتر سفر میکردند نیز اختطاف نمودند.

طبق گزارش ها تمامی این مسافرین مربوط قوم هزاره بودند که در نهایت چهار زن و یک مرد مسن رها گردیده، در حالیکه از سرنوشت ۲۰ تن دیگر خبری نیست.
نیکولاس هیسم، نماینده خاص سرمنشی سازمان ملل متحد برای افغانستان که ریاست یوناما را نیز به دوش دارد، گفت: ” گروگان گیری غیر نظامیان غیر قابل توجه است، من خواستار رهایی فوری بدون قید و شرط تمامی افراد ملکی بوده و میخواهم هر چه زودتر به این عمل وحشتناک پایان داده شود.”

Trending

خروج از نسخه موبایل