خبرهای تازه

نیروهای افغان در حالت دفاعی قرار دارند

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

شورای امنیت ملی می‌گوید که از بهر اینکه فرصت پیش آمده برای صلح از دست نرود، نیروهای افغان بالای طالبان حمله نمی کنند، اما در صورت واکنش جنگی از سوی طالبان، نظامیان افغان هم به آنان پاسخ میدهند.

طالبان پانزده روز پیش و در پایان هفته ی کاهش خشونت ها گفتند؛ حملات ما بالای نیروهای افغان از سر گرفته می‌شود، و این بود که میدان جنگ دوباره در کشور گرم شد.

در هفته ی کاهش خشونت ها، منابع رسمی از دولت افغانستان آمار تلفات را ۳۰ کشته و ۵۰ زخمی گفته بود، حال آنکه طالبان این جنگ را شدت بخشیده، نهاد های امنیتی از تلفات و از مکان های جنگ گزارش دقیق نمی دهند.

مروه امینی، معاون سخنگوی وزارت امور داخله، میگوید: “نیروهای امنیتی و دفاعی کشور در حالت دفاعی اند. طالبان که پس از هفته ی کاهش خشونت ها بر بخش های از کشور حمله کردند از سوی نیروهای امنیتی و دفاعی کشور جواب مشابه دیدند و به این گروه تلفات سنگین در این زمان وارد شده است.”

در هفته ی کاهش خشونت‌ها طالبان متعهد شدند که از حمله بر شهرهای بزرگ و مراکز ولسوالی‌های تحت کنترل دولت و همچنان حمله به نیروهای خارجی دست می‌کشند.

شورای امنیت ملی می‌گوید که نیروهای افغان، برای حفظ فرصت پیش آمده از رهگذر مذاکرات صلح در حالت دفاعی قرار دارند و تنها حملات طالبان را پاسخ می دهند.

جاوید فیصل، سخنگوی شورای امنیت ملی، میگوید: “برای اینکه گفتگوهای صلح یک زمان و یک فرصت را برای آرامش مهیا ساخته است، نیروهای ما در حالت دفاعی اند اما هر حمله از سوی طالبان را به گونه محکم به آن گروه جواب داده اند.”

آگاهان نظامی می‌گویند که حملات طالبان در ختم هفته کاهش خشونت ها برای نیروهای امنیتی غافلگیر کننده بود، و معلوم می شود که در صورت خروج نظامیان خارجی از افغانستان، نیروهای امنیتی به آموزش بیشتر نیاز دارند.

عبدالوهاب وردک، فرمانده پیشین قوت های هوایی، میگوید: “نیروهای امنیتی توان جنگیدن و دفاع از خاک کشور را در عدم حضور نیروهای خارجی در افغانستان هم دارند، اما این تنها دلیل شده نمی تواند، هنوز هم نیروهای ما به آموزش نیاز دارند و باید بهتر برای جنگ آماده شوند.”

Trending

خروج از نسخه موبایل