اخبار ساحوی

نیروهای افغان نقطه ی ستراتیژیکی را در مهمند دره ننگرهارتحت تسلط درآوردند

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

بزرگ ترین گذرگاه مخفی مرزی انتقالات سلاح، مهمات، مواد انفجاری گروه جیش محمد، لشکر طیبه و دیگر گروه های هراس افگن در ولسوالی مهمند دره ننگرهار،  پس از دو دهه در نبرد چند روزه در اداره ی  نیروهای تحت الحمایه امنیت ملی قرار گرفت.

فرمانده تحت الحمایه امنیت ملی در ولایت ننگرهار می گوید که مانند این دره چندین گذرگاه دیگر در نقطه صفری مرز بین افغانستان و پاکستان وجود دارد، که هنوز هم به روی هراس افگنان فعال است.

نیروهای امنیتی می گویند که پس از هشت روز جنگ نفس گیر توانسته اند گذرگاه غورکی را در ولسوالی مهمند دره ننگرهار از اداره ی گروه های هراس افگن بیرون کنند.

به گفته ی نیروهای امنیتی این دره که در نقطه ی صفری مرز با پاکستان قرار دارد، گذرگاه انتقالات گروه های هراس افگن بود.

ملک دهقان فرمانده محلی تحت الحمایه امنیت ملی می گوید که از دست دادن دوباره این گذرگاه برای حکومت گران تر از پیش خواهد بود.

گزارشگر آریانا نیوز پس از ۳ ساعت سفر در روستای غورکی ولسوالی مهمند دره به نقطه صفری مرزمیان افغانستان و پاکستان، جاییکه چند روز پیش تحت حاکمیت گروه جیش محمد و لشکرطیبه بود، رسیده و با تعدادی از ساکنین محل صحبت داشته است.

باشنده گان محل می گویند که گروه های هراس افگن رفت و آمد و انتقالات شان را توسط اسپ ها و قاطرها انجام میدادند.

نیروهای ارتش و پولیس مرزی در این دره می گویند که گروه های گوناگون که شهروندان پاکستانی بودند با آنان سال ها در این روستا جنگیده اند.

پس از توافق نامه صلح میان آمریکایی ها و طالبان در قطر، حالا گروه های داعش، القاعده، جیش محمد و سایر گروه های تروریستی در برابر نیروهای افغان می جنگند.

دیده شود که بعد از گفتگوهای صلح میان طالبان و حکومت افغانستان، با این گروه ها چگونه کنار خواهد آمد.

Trending

خروج از نسخه موبایل