اخبار ساحوی

نیروهای امنیتی مرکز بود باش رهبر شاخه خراسان داعش را تصرف کردند

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۲, ۱۴۰۱)

نیرو های امنیتی مرکز بود باش حافظ سید، رهبر شاخه خراسان گروه تروریستی داعش را تصرف کرده اند.

نیرو های امنیتی افغان توانسته اند، درعملیات قهر سیلاب که در حال حاضر نیز جریان دارد به گروه تروریستی داعش در ولایت ننگرهار تلفات زیاد وارد کنند.

هرچند بسیاری مناطق در ولسوالی کوت ولایت ننگرهار از حضور داعش پاکسازی شده است، اما وضعیت در اینجا هنوز هم به حالت عادی بر نگشته است.

باشندگان این ولسوالی که آواره شده اند می گویند، هنوز هم از ظلم داعش هراس دارند.

به تمام تاسیسات عامه در ولسوالی کوت از سوی گروه داعش آسیب رسیده است.

بیمارستان ها، مدارس رسمی، مساجد و دیگر ادارات ملکی در این ولسوالی مسدود است.

اکنون بیرق سه رنگ کشور به جای بیرق های سیاه داعش در ولسوالی کوت در حال اهتراز است، سلیم خان قندزی، والی ننگرهار می گوید، ۵۰۰ پولیس محلی تازه برای تامین امنیت این مناطق گماشته شده اند، اما باشندگان از وضعیت ناراض هستند.

از سوی دیگر، نیرو های امنیتی در حال حاضر مصروف نبرد با گروه داعش در ولسوالی هسکه مینه ولایت ننگرهار هستند.

مناطق گورگوی و پاپین در ولسوالسی هسکه مینه، مرکز شاخه خراسان داعش است، بخش های این مناطق به دست نیرو های امنیتی افغان است و درگیری همچنان ادامه دارد.

با این حال، محمد ایوب حسن خیل، رییس ارکان پولیس سرحدی در ننگرهار می گوید، حدود یک ماه پیش داعش در هسکه مینه به حدی تسلط داشت که سر فرمانده امنیه این ولسوالی و ۷ پولیس دیگر را از تن شان جدا کرده بودند، اما در حال حاضر این گروه از هم پاشیده است.

پیش از این مقامات افغان و فرمانده ماموریت حمایت قاطع ناتو در افغانستان گفته بودند، که تمام امکانات به داعش از سوی پاکستان مهیا می شود.

Trending

خروج از نسخه موبایل