رویداد های اخیر

نیروهای خیزش مردمی تجهیز میشوند

Published

on

(Last Updated On: اسد ۱۸, ۱۴۰۰)

ریاست جمهوری میگوید که امروز (دوشنبه، ۱۸ اسد) در نشست رییس جمهور غنی با رهبران سیاسی و جهادی روی تجهیز سریع خیزش‌های مردمی فیصله صورت گرفته است.

ارگ می‌گوید که رهبران سیاسی و جهادی همزمان با حمایت از نظام و نیروهای امنیتی و دفاعی کشور،نقش بسیج‌های مردمی را در برابر تحرکات طالبان موثر دانسته است.

این در حالی است که درگیری‌های شدید میان نیروهای امنیتی و طالبان در سراسر کشور افزایش یافته است.

محمد امیری، معاون سخنگوی رییس جمهور، در این باره گفت:” امروز رییس جمهور با رهبران سیاسی و جهادی دیدار نمود و  در این دیدار رهبران سیاسی و جهادی ضمن حمایت از نظام و نیروهای امنیتی و دفاعی کشور در مورد انسجام و تجهیز خیزش‌های مردمی تحت چتر نیروهای امنیتی و اقدامات عاجل جهت سرکوبی دشمنان بحث و فیصله نمودند.”

در همین حال، حزب جنبش اسلامی می‌گوید که بر بنیاد پیشنهاد رهبران سیاسی و جهادی قرار است مسوولیت مدیریت جنگ به مارشال دوستم داده شود.

احسان نیرو، سخنگوی مارشال دوستم، در این باره گفت:”در نشست رهبران سیاسی در ارگ بررسی وضعیت امنیتی مورد ارزیابی قرار گرفته و رهبران سیاسی پیشنهاد شان این بوده که مارشال دوستم مسوولیت بخش‌های کلان نظامی را به دوش بگیرد، اما تا هنوز ارگ اعلام نکرده که چه زمانی این پیشنهاد عملی می‌شود و ما انتظار داریم تا هرچه زودتر روی این موضوع ارگ تصمیم اش را اعلام کند.”

ازسوی دیگر، حزب وحدت اسلامی مردم افغانستان تاکید می‌ورزد که تجهیز بسیج‌های مردمی در کنار نیروهای امنیتی در میدان های جنگ اثر گذار است.

عبدالقادر سکندری، عضو شورای رهبری حزب وحدت اسلامی مردم افغانستان، در این باره گفت:” نشست‌های پیهم که در ارگ انجام شد بسیج‌های مردمی در صحنه جنگ تاثیرات خود را دارد تا از جمهوریت و دست آوردها دفاع موثر صورت گیرد.”

این در حالی است  که قبل از این رییس جمهور غنی در یک نشست مشترک شورای ملی از نمایندگان خواسته بود تا مردم را در کنار نیروهای امنیتی و دفاعی بسیج کند.

Trending

خروج از نسخه موبایل