جهان

نیروهای مخالف حکومت لیبیا تحت حمايه ى ناتو به پایتخت این کشورداخل شدند

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

مخالفان گفته اند که:

سقوط رژیم نزدیک است.

این درحالیست که مخالفين حكومت موفق شدند دو پسرقذافی را دستگیر کنند.

درعین زمان مخالفان و گروه هایی از مردم با پایین کشیدن پرچم سبزکه توسط معمرقذافی در سال 1977عيسوی به عنوان پرچم ملی انتخاب شد، پرچم سه رنگ مخالفان را در نقاط مختلف برافراشته اند.

گزارش های رسیده ازطرابلس، پایتخت لیبیا  حاکی از آن است که نیروهای مخالف معمر قذافی، رهبراین کشور، بخش های عمده ای از این شهر را به تصرف خود دارند.

با اینهمه، براساس برخی گزارش ها، گروه هایی از نیروهای وفادار به قذافی همچنان بخش هایی از شهر را در اختیار دارند و با عملیات پراکنده، می کوشند مانع از تصرف این مناطق توسط نیروهای مخالف شوند. این در حالیست که دو پسر قذافی  سیف الاسلام از فرماندهان ارشد قذافی و محمد که ریاست کمیته المپیک لیبیا را برعهده دارد توسط مخالفان دستگیر شدند.

تصاویرارسالی ازطرابلس مخالفان مسلح حکومت را نشان می دهد که بدون مواجه شدن با مقاومت، در برخی سرک های پایتخت حرکت می کنند و به نشانه پیروزی، به تیراندازی هوایی مبادرت می ورزند.

میدان سبز، که طی سال های گذشته همواره نماد پایگاه مردمی حکومت قذافی محسوب می شد  و تا همین اواخر، محل اصلی تجمع دولتی و تظاهرات حمایت از رهبر لیبیا بوده، در دست نیروهای مخالف است.

در عین حال، از محل زندگی معمرقذافی و سایر اعضای خانواده او خبری در دست نیست هرچند دراواخرشب گذشته، تلویزیون دولتی لیبیا پیام های صوتی قذافی  را پخش کرد که:

در آن، از “مردم لیبیا” می خواست در حمایت از حکومت و مقابله با آنچه که تلاش بیگانگان برای استعمار مجدد لیبیا می خواند، به پا خیزند.

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Trending

خروج از نسخه موبایل