اخبار ساحوی

نیرو های امنیتی در ولایت های تخار و بدخشان حالت دفاعی را اختیار کرده اند

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

نیرو های امنیتی در ولایت های تخار و بدخشان از حالت تهاجمی بیرون شده اند و حالت دفاعی را اختیار کرده اند.

 

نظامیانیکه در خط های نخست نبرد قرار دارند از مقام های حکومت میخواهند هر چهزودتر دستور اجرای عملیات بر ضد طالبان داده شود.

 

نصرت پارسا که به ولایت های شمالشرقی رفته گزارش می دهد که، هنوز برای تصرف ولسوالی های از دست رفته در تخار و بدخشان هیچ اقدامی صورت نگرفته است.

 

حالا وضعیت بیشتر بخش هایش خوب به نظر می رسد، به استثنای اینکه ولسوالی درقد تحت کنترول طالبان است.

 

اینجا ولسوالی خواجه غار تخار، هرچند وضعیت در این جا بهبود یافته، اما باشنده های آن میگویند، هنوز احتمال بدتر شدن اوضاع وجود دارد..

 

نیرو های ملی ما در دور ترین نقطه ولسوالی خواجه غار نزدیک به سه ماه می شود در حالت دفاعی قرار دارند .

 

ولسوالی ارچی ولایت کندز که به مرز تاجکستان منتهی می شود؛گاه گاهی طالبان بالای این پوسته حمله میکنند و این نیرو ها تنها پاسخ می دهند.

 

محمد یاسین ضیا والی تخار می گوید، اگر وضعیت ولایت های همجوار بدتر نشود یا حد اقل به همی حالت باقی بماند ان شاالله به زودی گلیم طالبان از تخار جمع خواهد شد.

 

ولسوالی بهارک بدخشان چند ماه می شود وضعیت بهتری دارد، اما نیرو های امنیتی هم با سرد شدن هوا از حالت تهاجمی بیرون شده اند و به حالت دفاعی آمده اند.

 

ولسوالی بهارک به ولسوالی وردوج بدخشان وصل می شود، نیرو هایکه اینجا هستند نزدیک به سه ماه می شود به حالت دفاعی اند.

 

سخی اندرابی فرمانده پولیس بدخشان می گوید، ما در حالت دفاعی نیستییم، هم در حالت تهاجمی هستیم و هم در بخش آموزش نیرو های خود کار را شدت بخشیده ایم.

 

در نهایت دیده خواهد شد که، عملیات نظامی در شمالشرق چه وقت راه اندازی خواهد شد، این ولایت های کشور یک بهار خوبی پیش رو خواهد داشت؟

 

گزارشگر: نصرت پارسا

 

Trending

خروج از نسخه موبایل