اخبار ساحوی

نیرو های مرزی کشور آماده دستور مقامات حکومتی اند

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

فرمانده عمومی نیروهای مرزی کشور در واکنش به راکت پراگنی ها ازسوی نظامیان پاکستانی به خاک افغانستان گفته است نیروهای مرزی در واکنش به این عمل پاکستان نیاز به دستور مقامات بلند پایه حکومتی دارد.

محمد شفیق فضلی فرمانده عمومی نیروهای مرزی کشور پرتاب راکت از جانب پاکستان به خاک افغانستان را مشکل دوامدار دانسته از آمادگی نیروهای مرزی برای دفاع و پاسخ به این اقدام خبر داد.

محمد شفیق فضلی فرمانده عمومی نیروهای مرزی گفت:” در حال حاضر نزدیک به ۱۴۷۴ کیلومتر سرحد ما تحت پوشش امنیتی نیست و خلای امنیتی وجود دارد و از همین ناحیه دشمن همواره تلاش کرده که ما را تهدید کند از همین خاطر من برای شما اطمینان میدهم که چیزی که بزرگان ما، مردم ما و ملت ما فیصله بکند نیرو های امنیتی افغانستان بخصوص نیرو های مرزی حاضر به هر نوع قربانی است”.

با این حال به اساس دستور وزیر داخله کشور، میر نعیم حیدری که به صفت فرمانده جدید نیروهای مرزی درشمال، و محمد زمان مموزی فرمانده پیشن مرزی در شمال به حیث فرمانده نیروهای مرزی زون مرزی معرفی شده اند به کار شان آغاز کرده اند.

آقای مموزی در مورد مشکلات جدی نیروهای مرزی کشور گفت:” تشکیل ما کافی نیست به همین خاطر سرحد ما پوشیده نمیشود، اسلحه پیشرفته که به ما ضرورت است به مقدار کافی وجود ندارد زیرا ما به اسلحه ثقیل و دور بین های شب ضرورت داریم که متاسفانه موجود نیست”.

با این حال میر محمد نعیم حیدری فرمانده جدید نیروهای مرزی شمال از آمادگی ها برای تامین امینت دور دوم انتخابات سخن گفته بر رفع چالش های مرزی ابزاز آمادگی کرد.

پیش از این آقای نعیم حیدری فرماندهی نیروهای امن ونظم عامه ولایت بلخ را عهده داربود.

این درحالیست که کمیسیون مستقل انتخابات همواره از تامین امنیت دور دوم انتخابات ابراز نگرانی میکند.

Trending

خروج از نسخه موبایل