خبرهای تازه

نیلکسن: اگر آتش بس با طالبان ادامه یابد، داعش به سادگی از بین برده خواهد شد

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۲, ۱۴۰۱)

فرمانده ماموریت حمایت قاطع می گوید: اگر آتش بس حکومت با طالبان ادامه یابد گروه داعش که دشمن مشترک حکومت افغانستان، طالبان و ناتو است به سادگی از بین برده خواهد شد.

با آنکه طالبان پس از پایان آتش بس سه روزه در عید علاقمندی بر ادامه آن نشان نداده اند ناتو می گوید که اگر اتش بس ادامه یابد حکومت افغانستان، ناتو و طالبان می توانند دشمن مشترک شانرا که گروه داعش است سرکوب کنند.

آقای جان نیکلسن گفت: “ما نیروهای امنیتی افغانستان و طالبان یک دشمن مشترک داریم که گروه داعش است. اگر آتش بس ادامه یابد ما می توانیم هنگام آتش بس بر گروه داعش عملیات تاثیر گذاری را انجام دهیم.”

 به باور نیکلسن رهبری جوان نیروهای امنیتی، افزایش نیروهای ویژه و قدرتمند شدن نیروهای هوایی نیروهای امنیتی افغانستان را در میدان های نبرد توانمند تر می سازد.

وی بیان داشت: “چهار هزار سرباز نیروی ویژه در میدان های جنگ افزایش یافته و این رقم در سال آینده دو برابر می شود، یعنی در سال آینده پنج هزار سرباز نیروی ویژه دیگر نیز وارد نبرد می شوند و هواپیماهای جدید هم خواهند داشت. این ها مواردی اند که می تواند باعث پیروزی نیروهای افغانستان شود.”

 به گفته ی نیکلسن نقش پاکستان درروند صلح افغانستان یک نیاز جدی است واز اسلام آباد خواست تا بر اساس روابط اخیر و تهدات اش با کابل صادق باشد تا منطقه با ثبات شود. وی به پاکستان اطمینان داد که از خاک افغانستان بر ضد آنکشور استفاده نمی شود.

وی اظهار داشت: تعهد محکم افغانستان با جامعه جهانی نشان دهنده ی آن است که از خاک این کشور بر ضد پاکستان استفاده نمی شود و حمله صورت نمی گیرد. جامعه ی جهانی در این مورد متعهد است که مشترک کار می کند.”

 معاون فرماندهی ماموریت حمایت قاطع با ابراز تاسف از عدم تمدید آتش بس از سوی طالبان اطمینان می دهد که در کنار دولت افغانستان باقی می مانند.

ریچارد جی کریپ ویل، معاون فرماندهی ماموریت حمایت قاطع گفـت:”عدم تمدید آتش بس از سوی طالبان و ادامه ی جنگ مارا ناامید کرده است؛ اما ما افغانستان را حمایت می کنیم و آتش بس را تازمانی ادامه می دهیم که از سوی حکومت افغانستان برقرار باشد.”

مردم و کاروان صلح هم از طالبان خواسته اند که هرچه زود تر جنگ را پایان داده و آتش بس را مراعات کنند تا صلح تامین شود.

Trending

خروج از نسخه موبایل